Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: köp-sälj
Läst 4976 ggr
rp45560
0

släp sökes till TGB1314

Hej,

jag söker ett släp som passer efter min TGB1314 med krok till 50mm ögla???

släpet ska passa optiskt til bilen. den ska alltsa vara fran 70-talet.

Har inte bestämmt mig annu vilken sort släp det ska vara.

Rickard

omega24v
0

Nåt jag själv tycker skulle vara kaxigt och passande till min sexhjuling är en Bandvagnskärra 1922A MT. 900 kg tjänstevikt, 2 tons totalvikt, skidor inunder, rejält lastutrymme. Två såna gick för 10 papp styck (om jag inte minns fel i förvirringen) på auktionen i Karlstad i våras. Hittar tyvärr ingen bild.

Erik, Nässjö

jockum
0

Här ett ganska tidsenligt förslag. Ett släp från våra gröttalande grannar i söder. Dock kanske det är lite litet.

http://www.blocket.se/vi/8803250.htm?ca=16_s

//jocke

AEriksson
0

#2 Såg den också, men man skulle haft orginal släpet till 11 bilen… men det ser ut att vara svårt, en granne här i Norge har lyckats få tag på en.

rp45560
0

hur ser original släpet till 11 ut? finns det olika? var kan jag hitta bilder?

Vem vet?

ErikL
0

Är det inte domhär som annvänds till c30x-bilar

http://www.blocket.se/vi/8867947.htm?ca=1_4_s

omega24v
0

#5 Det där är i alla fall Bandvagnskärra 1922A MT, som jag skrev om ovan. FRÄNT å ha en sån efter 13-bilen!

Erik, Nässjö

AEriksson
0

#5 Det var denna jag menade, hade ofta den bak på vårat regemente Glad

Fan 15 lappar är lite mycket just nu… suck !

Limpan4all
0

Fast en nackdel är att fordonskombinationen kräver BE eller CE kort.

AEriksson
0

#8 Då blir det änu dyrare Fot i munnnen får se på något annat som är lite mindre…

omega24v
0

Har man vanligt B-kort, så är ett släp med max totalvikt 750 kg det enda man får hänga efter en bil med totalvikt 3500 kg.

Erik, Nässjö

omega24v
0

http://www.volvovalp.ifokus.se/Sites/cd440d9d-6fec-4325-9f8e-70e084682bfa/trandum06_15.jpg

Bild på 13-skåp med 1922 efter, från Anders artikel om Trandumträffen. Stööööön, den hade ju suttit som en smäck efter min….

Erik, Nässjö

AEriksson
0

#11 Hmmm det var inte det ända han hade i sitt garage. Även en Volvo Valp med motor från en 740… plus lite annat smått och gott, sedan han är granne med mig tror jag nästan det får bli en liten tur över och skriva lite om han.

När det gäller släpet var det tydligen ett helvete att få den genom det norska systemet, så det skall tydligen bara vara denna i riket.

Men den ser jäkligt fet ut Cool

Mvh Andreas Eriksson

crc5-56
0

meen nu är det ju så att med krondraget så får man ju inte dra mera än vad kärran i princip vägerxD men hr man en vattenfallare så är det ju en helt annan sak

crc5-56
0

och sen det där om 10 pap styck.. jag var i sollefteå  för en 2år sen och då gick dom för 6-7 styck…men eftersom det inte lär komma ut fler sånna på auktion så kan man glömma dom priserna så nu är det  förmoderligen ca 20tusen styck som gäller.

roadkill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några släp till salu. Kommer från Danska försvaret. Två släp har normala bromsar. Ett är något större och har tryckluftsbromsar. Släpen är i mycket bra skick.

/ Roadkill.

roadkill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på en av de mindre släpen. Passar riktigt bra efter en 1314, med krok och 24 volts "släphandsken". Bara att tuta och slira…

Jensxxx
0

Hej! Vad är för pris på dom mindre släpen med vanliga bromsar?

Är dom besiktigade eller förreggade?

/Jens

roadkill
0

Hej Jens,

Nej de är inte förreggade än. Levereras med militära papper från EU-land (Danmark). De med vanlig bromsar kostar 9900:-

Tel. 070-5629533

Mvh. Morgan

Jensxxx
0

Hej Morgan!

Hur svårt är det att regga dom i Sverige och vad kostar det?

Är priset ink moms eller ex moms?

Har vi Kättilstorpare någon rabattSkrattande?

m.v.h Jens

roadkill
0

Har inte lagt ned så mycket tid att kolla vad som behövs göras. Jag har en "mapp" till varje kärra från Danska försvaret med reg handlingar. Även lite tel. nummer till kontakter, till personer som vet mer och kan hjälpa…

Kärrorna har ingen moms. Kättilstorpare får givetvis en premie/fördel. Den består av en möjlighet till fri frakt…Hemlis

Mvh. Morgan

TESSiER
0