Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: storvalpar-c300-serien
Läst 765 ggr
micked
0

Vlka reservdelar att ha?

Dagen börjar att dra iväg till Ryssland för lite terrängkörning. Detta kommer att vara min 306:as första resa till den ryska-karelen, och däe kommer inte att finnas Volvo-delar. Så vilka delar är det som har en tendens att gå sönder på en Volvo? På min förra bil, en Range rover, var det t ex drivaxlarna som kunde säga upp sig, eller styrstagen som är på en väldigt utsatt plats.

mvh, Micke

B1n4ry
0

En drivknutsdamask skulle jag definitivt ta med mig.

Kanske ett "serivcekit" med remmar, stift, filter, oljor m.m.

Membran/flotör/nål eller vad som nu kan pajja i förknasarna… 

Annars är det väl inget direkt som inte den lokale bysmeden kan fixa med en slägga och en pinnasvets.

//B1N4RY

sos
0

Antagligen har de rejält med bly i bensinen så kalium tillsatsen lär väl inte behövas… bensinkvaliten kan vara ett äventyr i sig…var beredd på att sänka tändningen…funkar oktan-booster egentligen?punktering…ta med punka-sprej så slipper du onödig väntan på att bysmeden skall nyktra till ??!! ta med en egen liten billig pinnsvets…du kan säkert sälja/göra någon glad med den innan du åker hem.

micked
0

Bensinkvaliten är som den är, kompisarna har klarat sig med booster.

Hur mycket ström behöver en pinnsvets? Måste man ha el-generator eller klarar man sig men en ordentlig invertter? Jag har också kollat Denna: http://www.premierpowerwelder.com/readyweld/readyweld.html

Vad kostar drivknutsdamaskerna?

micked
0

laddade upp lite några bilder från ifjol års resor.

Micke

B1n4ry
0

En Damask kostar gissningsvis ca 800:- Finns i lager på många lokala Volvo LV verkstäder.

Det är mer en fråga om NÄR dom går sönder, inte OM dom går sönder, så det kan ju vara bra att ha ändå.

//B1N4RY