Samma mv i 903x & tgb11 ?
Hej, jag är erbjuden att köpa en motorvärmare med blåslampa för 2500 kr. Värmaren har varit orginal på tgb11 enligt säljaren. Den borde ju passa på min 9033 men det vore intressant att veta om det faktiskt är samma värmare som var orginal även till "gammel valpen".
Nån som vet eller har en bra gissning?
Finns det nån som har värmare till lägre pris får han gärna höra av sig… 

På min 903B så hade jag två kylslangar med nån anslutning som satt på sidan under ramen. Det vore ju konstigt om man hade två olika system för detta, jag gissar att det är samma. Någon här borde ju veta.
Mig veterligen så finns det bara en standard-motorvärmare att koppla in på bilens kylsystem som drivs med blåslampa. -Motorvärmare 271. anslutningarna är standard, så om det bara finns uttag på fordonet så passar det.
Det finns också en värmare som blåser varmluft, -Värmaraggregat 311, men det är ju en helt annat sak.
Jag använder själv Motorvärmare 271 till min 9033:a. Snabbare uppvärmning får man leta efter. I alla fall om man räknar bort in och urkopplande av slangar och tändande av bläslampan ;-)
Jo visst finns det uttag för motorvärmare på 9033:an och en mv 271 passar säkert. Ville bara veta om det var den modell som användes till gammelvalparna eller om det finns någon äldre modell som var orginal värmare när det begav sig (1967)
Värmaren som jag tänkte köpa ser ut som i bifogad fil. Ser nästan lite modern för att vara 60 talare?
Hmmm, har sålt några stycken för 500 kr. Men, det är en bristvara o inte helt lätt att få tag i.