Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1082 ggr
danielkarlssonbbod
0

Servopump till Vattenfallare

Har en C303 från vattenfall med servo och nu har axeln gått av till servopumpen.. :( har provat med diversse firmor som renoverar pumpar men ingen verkar veta vart den är tagen från. Just nu är den i Tyskland… :( Den är enkel, fyrkantig och sitter monterad på samma axel som vattenpumpen men på vattenpumpens utgående axel. Är det någon som vet vart den kommer ifrån eller vet var man kan få tag på en ny?

Limpan4all
0

Se följande inlägg i detta forum

http://volvovalp.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=e8197464-af4d-4b10-bf13-9300f749270f

Där finns namnet på firman som byggde servokonvertering till Vattenfallarna (egentligen momentförstärkarkonverteringen). Grattis till din vattenfallare vilken variant har du? 1500 eller 2500kg på kulan? Det är en hel del som avviker på dessa har jag märkt, elsystemet innehåller drygt dubbelt så mycket kabel och är helt odokumenterat…

danielkarlssonbbod
0

Japp. momentförstärkaren kostade 4200:- + moms utan pump.. Vet någon vilket tryck & flöde pumen ger i Vattenfallaren? Vet någon vad själva pumpen heter/tillverkare? Det är bara min pump som är trasig..

eile
0

Går det inte ta b30 vanlig servo pump och haka dit med fäste och allt, kan ha en liggande om den inte blivet slängd jag har själv de mindre pumparna till från peugot på min till vacumm och till styrsevot.