Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettkörning-tävlingar
Läst 2259 ggr
preusvarg
0

Tråkigheter

Hej alla offroad vänner!

Som en hel del av er vet så hade vi på Botkyrka Motorklubb en 3 dagars träff i helgen. en del av er kanske rent av var där.

Den tråkiga nyheten är att vi var minst en för mycket på träffen.

Då kan man ju fundera på hur man kan vara en för mycket jo en av deltagarna på träffen hade långa fingrar det vill säga i klarspråk han/hon var och är TJYV.. nästan hela våran kassa från träffen blev stulen. jag vill inte gå in på hur mycket men det var ett 5 siffrigt belopp.

Polisanmälan är gjord och polisen var var på plattsen och gjorde undersökning med fingeravtryck och vad dom nu gör.

så en liten vädjan till er där ute om ni har någon information om någon eller något angående detta så kontakta gärna mig eller södertörns polisen..

Om nu denne någon har dåligt samvete för det inträffade så går det bra att lämna tillbaka slantarna anonymt ta i så fall kontakt med polisen så löser dom det.

Jag vet inte om det är ett bra ställe att ta upp sånna här tråkigheter på men vad gör man.

Det slog ett regält hål på stämningen den dagen så mycket kan jag ju säga.

Vi har alltid försökt att hålla låga och rimliga priser på allt som handlas med på våra träffar så jag kan garantera att vi inte sitter och badar i pengar efter en sådan träff utan vi brukar räkna på att det ska gå i hopp och bli en slant till underhåll på anläggningen till el och drivmedel till maskiner. om det blir pengar över brukar vi köpa priser till nästa träff så att vi alla ska kunna ha glädje av slanten.

Så nu sitter vi här ett gäng som slitit med träffen utan några pengar att betala mat och dricka som vi köppt på krita. det är ju inte helt kul att behöva dra upp pengar ur egen ficka för att bjuda 200personer på mat och dryck i tre dagar.

Tyvärr är det ju så att vi likssom tappar lusten att lägga ned månader av förberedelser och egna pengar (bensin verktyg förbruknings varor typ skruv spik och annat) på sådant !!!!

Men får jag medhåll i att en eller ett par personer inte ska behöva förstöra för 198 andra?

det var det som jag ville ventilera. eder preusvarg.

jag hoppas dock att ni som var ärliga hade en trevlig helg och alla ärliga människor som hade kul är välkommna att delta nästa gång vi gör något. "om vi gör något mer"

omega24v
0

O fy fan. Det har förekommit oegentligheter som stulna bilar, bilar utan papper och lite annat småskumt inom den här hobbygrenen på sistone. Och nu det här.

Jag lider med er. Själv hade jag haft MYCKET svårt att smälta nåt sånt. Hoppas ni får fatt i skitstöveln.

Erik

Niklas
0

Usch, vad dåligt! Jag hoppas att ni får tillbaka alltihop.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

TESSiER
0

Det är jobbigt att inte kunna lita på folk och tyvärr är nog detta ett problem som vi får dras med framöver. Tidigare så var det enbart en liten skara entusiaster som pysslade med detta och med tiden så blev vi fler och fler. Och ju fler människor man plockar ihop på samma ställle ju större är sannolikheten att man får med någon form av idiot/ klåpare/ tjyv.

Så det är bara att se till att ha koll på alla saker, hela tiden. Låsa allt. Se till att inte köpa delar som verkar suspekta, och om det dyker upp någon fuling på en träff så sänk den fan i något lämpligt surhål!

preusvarg
0

jag vill också passa på att tacka alla som gjorde en välvillig insats vid den spontana insamlingen som blev av vid prisutdelningen senare på kvällen. detta gjorde att vi faktiskt fick in pengar så vi har klarat av att betala våra skulder.

KIRDERF
0

"SUCK" vilka idioter de finns ,hoppas de blir lösning på detta.Först när såg rubriken tråkigheter och började läsa botkyrka trodde jag de skulle bygga de stora nöjes fältet  över jeep banan som  skrivits i expressen.

preusvarg
0

nja det fanns sånna planer men inte än på ett tag i alla fall.

KIRDERF
0

Okej!Hellre jeep banna än ett nöjes fält de har vi så de räcker här i sverige

Niklas
0

#7: Jag trodde Jeep-bana var ett nöjesfält. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Nore
0

Det är bara att beklaga, man blir jäkligt förbannad när det händer sådana saker, era surt förvärvade pengar. Som någon annan gottar sig åt , fyfan.                  NORE

KIRDERF
0

#8 De har du så rätt i NiklasSkrattande