Dubbelhytt.
Är intresserad av att byta min pltgb 3314 "903" 1962.
Mot en Dubbelhyttad modell. Är det någon som vet av någon eller själv är intresserad så hör av er.
Dubbelhytten är till ett projekt jag ska dra igång nu till våren.
mvh
/Niclas
kolla blocket finns dubbel hytt för 15000kr kolla om han vill bytta mvh defender
Tackar Defender.
Har pratat med killen, inte intresserad.
mvh
/Niclas

nyfiken som man är så undrar man vad det är för projekt??

För att inte avslöja förmycket men ändå ge en liten hint, så ska
jag bygga en rock climber valp. Mer vill jag ine avslöja då jag inte ricktigt har allt klart för mig, "bygg mässigt".
Kommer att publicera bilder under byggets gång. förutsat att jag får tag på den modell jag söker.
Enligt laplander.nu så heter modelen jag söker 921/L3314(Fire) eller 202L

ok lycka till
Tjena nicjoh01ge han på blocket ett bud jag tycker den var prisvärd . Dom dubbel hyttande som sälj brukar vara mycket dyrare än så dom rätt sälsynta. Jag har haft en 63 dubbel hytt som var höjd och hade winch men den köpte ja för 10000kr men de va ju allt som skulle fixas på den bromsar,elfel motorn var slut mm lycka till mvh defender
Ska nog göra det ändå, får väll sälja min andra "nuvarande valp" efter denna. Annars blit nog frugan sur :-)
Hei nic !
Jeg har en svensk dubbelkabiner med 5 tonn bergnings vinsj bakpå til deg her i Oslo. Det er en 1968 med meget bra motor. Men medaljen har en bakside: Under siste tur gikk bakakslingen. Har tenkt å bygge en tilsvarende som i siste nummer av 4wheels, men har også lyst på en tur i skogen- så om du vil bytte din gamle så er jeg interessert !
Jag skall fundera på dit erbjudande, finns det några bilder på skönheten?
mvh
/Niclas
Bilder skal bli. Den ser ut som ei svensk hulder. Ensfarget grønn og med et merkelig påbygg over begge bakhjulene og den hydrauliske vinsjen nedfelt i midten. Det er luker i dette påbygget til oppbevaring av verktøy, og inni den ene luken er det spaker til å styre hydraulikken. Spakene er koblet fra og vinsjen styres nå direkte via innkobling av kraftuttaket til hydraulikkpumpen. Jeg har fått tak i nye deler til bilen, blant annet ; nye bladfjærer, støtdempere og altså da ; bakaksel. Den er registrert og ,rent teknisk, godkjent, Men langtfra noen skjønnhet i mine øyne ; Den har potensiale til å bli kul.
mvh 4x4
Är ny på forat. Undrar om den där dubbelhytten på blocket ligger i "rätt pris" eller?
Någon kanske vet vad sådana dubbelhytter borde stå i för pris.
Tacksam för alla svar
MVH lynx 3900
Hej Lynx.
Vet inte ricktigt, jag är själv lite ny på Valp, men jag gav 16k:- för min egen 903, skulle nog kunna ge de tom den är i det skick den ser ut att vara i.
Prøver nok en gang å legge ved bildefil av denne dubbelhytten som ingen har sett…. Har litt problemer med klipp og lim på denne site`n.
Vennlig hilsen
Christian