Valp frågor
Har några frågor kring min valp (L3314HT årsmodell 1963).
1. Bromsproblem. Mina bromsar känns bra och tar bra, men när jag kört ett tag (typ 20 minuter med normala inbromsningar) så hårdnar pedalen. Dvs det ligger kvar bromstryck och bromsljusen lyser hela tiden (har hydralisk bromsjuskontakt). Nån som har någon aning vad detta kan bero på ?
2. Hur bra skall en handbroms / kardanbroms ta på valparna ? Jag justerade häromdan. Även om jag tar i hårt när jag drar handbromsen så kan jag starta på 1:an med endast bakhjulsdrift inkopplad.
Tackar för tips.
/Johan
Har du bromsservo? Om inte så skulle jag tro att det är något skumt med huvudcylindern, kan vara en tanke att plocka isär den för en inspektion.
Handbromsen på min förra var som en pinne i hjulet. Har för mig att jag inte kom iväg på ettan låg. Min nya tror jag inte är riktigt lika vass. Men så länge bilen inte rullar iväg i en normal backe är det väl lugnt.

ja jag tror också på problem med huvudcylindern kolla att hålet i locket inte är täppt så att det kan andas där.
Instämmer ytterligare med ovanstående som en pinne i hjulet den tar väldigt bra. jag har andvänt min som broms när mina struliga hjulbromsar inte vill vara med. Något som jag dock inte rekomenderar då det sliter oerhört hårt på knutarna. men en ruskigt bra effekt är det. För om man tänker på det så har du en regält skaplig utvävling genom diff klumpen.
håller med ovanstående men vill lägga till: kolla så ingen bromslang svulnat igen eller så kand du ha så mycket rostavlagringar i huvudcylindern att inte fjädern trycker tillbaks packningen för av/tillrinngshålet