Vad har jag för något?
Jag har köpt ett ren obj med valp ram och willys kaross. Jag har ingen aning om vad ramen tillhör för modell. Hur kan man se det? Det sitter en b18 i den…
Vad står det i reg.beviset? Det följer väl ramen…

det troliga är ju ändå att du har en 903a med tanke på b18 motorn´. men det beror ju lite på vad det sitter för övrig utrustning på den. är fördelningslådan vacumstyrd då är det mera troligt att det är en c202 som någon bytt motor på. annars kan du ju ta ramnummret och googla det det kan i bland ge förvånansfulla resultat. *L*

tyvär har jag inget regbevis eller papper.. är ram numrer inristat eller på en lös brika som är dit nitad? om det inte är en 903a passar andra delar då som tex bladfjädrarna, alxar, osv.. om det är en c202a? fördelnings lådan styrs med spakar..

ska vara instansat ovanför höger hjulhus om de e en 903a och på höger ramtass fram om de e en c202.
bladen borde passa hyfsat. axlarna är inte kopatibla då dom har en extremt låg utvxl. på c202 6,17:1 således är fördelningslådan högre utväxlad på c202. så vill man ha en lågväxlad bil så tar man förd. låda från en 903a och har c202 axlar.. då kan man krypa om bilen nästan

heh tack för det.. synd bara att jag inte har några hjul hus,, bara en lång och smal ram:P

på ramen.. på sidan i bak vid hjulet!!! eller ovanpå ramen i fram
b18 lyft på oljelocket lösa tätningar uppe på ventilerna b20 har tätningen på styrningarna.
202 ram kraftig mitten balk med hål för kardan till födel lådan och tillbaka till vinchen denna balk har även luftnippel i högerkant och fungerar som är vacumtank.