Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettköp-sälj
Läst 1435 ggr
tgb_jesper
2007-09-19 22:34
0

903-grejer

Har sålt min valp men fick lite grejer över. Tänkte höra här innan det går till tippen/skroten. Grejerna är gratis om dom hämtas.

-Orginal störtbåge den kraftiga delen över förarplatsen, dvs bara den som satt över de främre stolarna och fram mot rutramen.

-Framdörrar övre halvan. Dålig canvas men ramen kan ju användas.

-"bakdörrar" hyggligt skick. Klädda med någon PVS-väv eller likn. ej canvas.

-Två däck med dåligt mönster och utan fälg. Kanske kan användas till en skogskärra…

JohnA
2007-09-20 02:18
0

Hur ser störtbågen ut egentligen? Jag har en radiovalp som mestadels kommer att köras på landsväg och det känns lite nervöst att tänka på vad som händer om en älg kliver ut framför bilen när jag ångar på i 80 knyck… Tjock plåt förvisso, men med den platta nosen blir bilen troligen en bärplockare och jag till lingonmos… Jesper, kan din störtbåge ge mig trygghet?

preusvarg
2007-09-20 11:15
0

var håller du hus?

tgb_jesper
2007-09-20 20:58
0

John A:
Tror inte jag har någon försäkring mot lingonsylt. En pressad plåtprofil som är skruvad i karossidan i höjd med framdörrens bakkant och som sedan bär upp taket. Den håller nog att rulla ett varv med men hjälper knappast mot våld framifrån. Trodde du redan hade en sådan men den kanske bara finns på kapellvalpen och radiovarianten har en "hel låda".

preusvarg:
-Skövde

preusvarg
2007-09-21 11:11
0

aha. lite för långt för mig. angående buren. jag skaulle bygga mig en utvändig bur om jag skulle andvända min valp som daglig bil. montera ett par extraljus på den så blir den förvandlad till extraljusfäste på bilprovningen. det borde inte vara omöjligt att svetsa fast i orginal stötfångaren. på så vis får du något bättre skydd för våld framifrån och dessutom ett bra skydd för rullning. orginalets balk som går över huvudet på kapellvalpen är inget säkert skydd äns för rullning. jag har sett en hel del som vikit sig. Vi på Botkyrka mk godkänner inte dom som bur hos oss längre.