Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: storvalpar-c300-serien
Läst 846 ggr
TGB11.net
0

Vad är det på taket....

KSP fästet är en sak, men det finns också något som liknar en lyftkrok på taket mellan förare och passagerare, någon som vet vad denna är till för.

Kan ju omöjligt vara för att lyfta bilen ?

Limpan4all
0

Det är väl för att KSP skytten skall ha något att hålla fast sig i när det börjar att luta, eller?

sos
0

Vet inte om detta finns på alu-zink som standard…men på min förra TGB11 som ej var alu-zink så fanns ett fotsteg under lilla rutan bakom förardörren…klättrade upp på taket och sökte grepp…se där mojängen satt perfekt till…jag använde den som handtag för att häva mig upp på taket…verkade som att det var tanken bakom det hela.

På alu-zinken får man skutta upp via reservhjulet…kanske det blev "arme-standard" i instruktionsböckerna så handtaget och fotsteget försvann/moderniserades bort på alu-zink???

Räcka ut tungan

TGB11.net
0

Den jag hade var inte Alu-Zink och jag hade både fortsteg och "mojen" på taket, så kanske det.

omega24v
0

Jag vet inte hur fästet för reservhjulet på min hytt ser ut, men jag vet att det står i användarhandledningen till elvan att reservhjulet INTE ska sitta på taket, utan på bakdörren. Jag undrar just varför det står så, kan det vara för att det ändå FINNS ett fäste för ett hjul där?

sos
0

Viktfördelning…på taket så är nog inte 22grader tillåtet längre.