Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1019 ggr
omega24v
0

Hemtransport

La in ett par bilder på "min sida" på hemtransporten av terrängbilen från mitt jobb igår. Eftersom jag inte vill köra olagligt utan C-kort, engagerade jag en skogsmaskintrailer för hemtransporten från mitt jobb. Det läcker en broms och skulle så klart kräva både skatt och försäkring, liksom en laglig chaufför, så det fick bli så här i stället. Ska regga om den till lätt lastbil, men det kräver lite jobb först.

Lite tjurigt att bli trailad efter en TRAKTOR, men det var ju inte vad skit som helst heller. BM 2654 är nåt av det bitigaste som fanns för jordbruket i slutet på 60- och början på 70-talet. Terrängbilen var i flugviktsklass för det ekipaget.

Limpan4all
0

Liten korrigering bara. 2654 kom inte fören i slutet av 70-talet… Så den är väl samtida eller möjligen tillochmed nyare än 11/13/20 bilarna.

omega24v
0

Japp. Hade för mig att det var en tidigare skapelse, men enligt bmsidan.se tillverkades 2650 (2WD) och 2654 1979-83. Har en 140 hk TD60. 1979 kostade en 2654 ca 180.000.

Killen som har ekipaget är lite allfixare och trailern är byggd av en lastbil. Hade han inte fått tag i en fyrhjulsdriven traktor, så hade han kopplat in kraftuttaget mot transmissionen på lastbilsramen och drivit trailern.