Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1974 ggr
valp303
0

valp 303

hejsan är det nån som vet vart man kan få tag i valp reservdelar?

preusvarg
0

altyco parts har en del delar om inte annat så vet han var man kan få tag på delar.

han ligger i huddinge lisma

har tel 08-707 90 45

lycka till

danneape
0

Menar du till en valp eller en 303??

Det är stor skillnad,,

//Danne

putte
0

Vill inte vara en pekpinne. Men en Valp är en VALP. En 303 ÄR ingen VALP utan en 303. De e som ke katten som föder sina ungar i stallet. Inte blir de föl bara för de. Flört

danneape
0

vad blir de? gödsel? Fot i munnnen

//Danne Cool

Svedis
0

Men om bilen tillverkades i en Hundkoja (dvs Austin Mini) så måste det väl bli en Valp??Skrattande

danneape
0

Skrattande

Skämt åsido,,

Delar till 30X finns hos volvo lastvagnar eller olika bilskrotar,,

//Danne

eile
0

Glöm volvo inte en del finns att köpa längre de hänvisar till jb classic parts och på jb visste de inte ens om att i mitt fall en 202 någonsin tillverkats ännu mindre hade de delar.

danneape
0

Jag har köpt både damasker till framaxeln och luftfilter å annat smått å gott på volvo lastvagnar i alla fall,,,,

INTE på volvo personbilar!

betänk dock att det inte är jätte billigt när man handlar där,,

//Danne

preusvarg
0

Det vore ju kul om någon av er som handlar delar skulle kunna lägga ut en jämförelse av priserna man tagit in på olika ställen så man kan se vart man ska vända sig.

danneape
0

Damaskerna tror jag ligger på ca1200/st

Men om man som jag har bekanta med rabatt på volvo kan man få dem lite billigare,,

Det hör även till saken att vissa delar är spärrade av militären så privata sektorn inte får köpa dem, då gäller endast begagnat marknaden,

Det är ganska stor skillnad på 202 och 303 när det gäller reservdels tillgången också,, 202 är ju inte byggd av volvo och har få delar som är tillverkade av volvo,

//Danne

eile
0

trodde 303 var byggd hos Csepel Auto.

preusvarg
0

hmm inte av Volvo.. fel! inte på Volvos fabriker i sverige men på licens. och av Volvo. Med Volvo delar. det står i alla fall volvo på min *L* så att det skulle vara en sämre bil än valpen tex. det är bara en skröna vill jag hävda det till och med är på många plan en bättre bil den har ju kraftigare konponenter.

wasted
0

http://www.blocket.se/vi/13279815.htm?ca=10_s

Upplands bildemontering har en 303 för demontering,bra priser ,har jag hört.den har inte stått där så länge.

danneape
0

Helt rätt 202 är byggd på licens men inte sämre än andra volvo,,

bara lite sämre reservdels tillgång,, det blev nog inte riktigt lika många byggda som valpar eller c30x,,

Anledningen till att de blev byggda på licens var efter vad jag hört att volvo var upptagna med c30x serien,,

//Danne

jan.erik.almen
0

Numera "surras" det om "storvalpar" och "lillvalpar". Av vad jag har förstått, så avses väl 303 när man pratar om "storvalpar", och säger folk "lillvalp", uppfattar väl de flesta numera det som 202, och/eller 903(med alla olika varianter), eller?! Svenska akademien bryr sig förmodligen inte överhuvudtaget, så det är väl upp till oss vanliga "dödliga" att förstå vad som avses. Bäst & bäst av 202 och 903 !? Bäst är väl den som är väl omhändertagen, och servad vettigt. Varje "apparat" är som dess ägare vårdar den. Jag försöker hålla min 903 "vid gott mod/frisk", men måste nog påstå att, då jag sökte efter "lillvalp" (!!!), så var 202:orna betydligt mera rostbefriade än 903:orna, jag stötte på i alla fall. Rimligtvis beroende på att de flesta 202:or är nyare osv. 202 är hur bra bilar som helst liksom 903:orna. Det är upp till oss hur de funkar (+ hur de tar sig fram), hävdar då jag. Att produktionen förlades till Ungern av 202, har väl också att göra med att man tänkte sig, ta ordrar/förväntad försäljning där också, enligt vad jag läst någonstans. De är duktiga hantverkare (och "har" bla suveräna smeder där) så "no problems" bygga fordon heller förmodligen. Var f.ö. på formel-ett tävlingarna i Buda-Pest 2002, och den F1 bana de har där (Hungaroring) får ju "vårat" Anderstorp, att mest likna en gokartbana. De kan mao "racing" också. Buda-Pest & "Hungaroring-besök" rekomenderas. (Var på ett loppis i Buda-Pest, och där fanns bla bättre beg UZ-automatpuffror & amunition att fynda bland marknadsstånden mm!?! (luftvärns ammo mm &:så. Lite knepigt faktiskt!!) "Intressant land" /jan-e

preusvarg
0

tack för ett lysande bra inlägg. *L*

eile
0

Håller med öststatarna är duktiga se bara deras övriga terrängfordon.

Ang volvo satsningen så var det för att komma in på andra sidan muren och kapa åt sig marknadsandelar, en av de tilltänkta cheferna som steg av innan tillverkningen kom igång har jag haft som ekonomilärare.  En av de som var med i ungern och utvecklade 202 har jag teleintervjuat.

hymermobil
0

jag har en tgb 11 med en 4,0 td med tillhörande 5 vxl låda, med större hjul nu varvar den som den skall. går mycket bra!

hymermobil
0

jag har en tgb 11 med en 4,0 td med tillhörande 5 vxl låda, med större hjul nu varvar den som den skall. går mycket bra!

hymermobil
0

hymermobil
0

eile
0

Låter kul lägg gärna upp några bilder.