Hur låser man vinchen
Tjop
hur låser man vinchen så den inte "kuggar över" vid belastning??
/magnus

Eftersom du inte skriver vilken bil eller vinsch du har så skriver jag om en 903.
Det går inte att låsa vinschen, den har en smatterkoppling som gör att dragkraften begränsas tilll 2000kg. Det är för att inte linan ska överbelastas. Om den är trasig så vet jag inte hur man lagar den, jag har inte plockat isär min annat än att jag bytit vajer. Kolla på den här sidan:

Bilen är en c202 och vinchen orkar inget innan den kuggar över
/magnus
ja hur gör man undrar jag med

manlåser smatterkardanen med en brytpinne. men det är inget jag rekomenderar. detta är färutsatt att det är c202 vi talar om. det som händer om du låser kardanen r att du vrider sönder något annat. dom har ju nte satt din den funktiononen för att jävlas precis *L* jag rekomenderar ett brytblock. = dubbla kraften. och räcker inte det ja ta ett brytblock till. då får du ju kraften x 4 och om inte det räcker ja då har du problem. *L* men jag vet också att det kan bli problem om kardanen har "smattrat" mtcket den blir sliten innuti. det man kan göra då ar att vända på den det är ett rent ut sagt jädra bök men det går jag har vänt på min då den var sliten. är man riktigt slipad så kapar man ur bulorna och sätter dit nya. men jag vette tusan om det är värt besväret. då är det nog vettigare att kolla brytkraften på en vanlig skruv eller bult av något slag och montera.
okej ja den har slirat mycket så jag skulle tro att den är sliten men ska brova att vända på den då tackar tackar