Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: övrigt-valprelaterat
Läst 1278 ggr
drolsson
0

Det har blivit tyst på forumet.

Jag hoppas att alla är i sina garage och meckar, så att det inte har blivit tyst av annan anledning.

Staffan
0

Jag misstänker att det blev lite tystare i samband med att egil och dexxas blev förbannade på oss som utvecklar iFokus när vi placerade Google-annonserna i inläggen (se ovan).

Tyvärr måste vi på något sätt få en liten intäkt för att driva iFokus. Inte minst för att säkra forumets överlevnad på sikt. Om det sedan sker reklamintäkter eller genom en medlemsavgift spelar ingen roll.

Min gissning är att de flesta hellre ser lite diskret reklam än betalar själva. Inte minst då fler då kommer in på sidan som annars aldrig skulle ge den en chans.

Mvh // Staffan

Kimto
0

Har inte ens tänkt på reklamen… Men ser man det så tycker jag att sajten ser mer proffsig ut.

Gott jobbat!!

drolsson
0

Ja jag ger fullkomligt … i reklamen .

Men det är jag.

MVH

Kjelle69
0

Tja nog är det lite störande, speciellt när man genomskådar AI't i programmet som försöker sitt bästa se till vad follk är intresserade av och därför gör reklam om hundmat på denna sida.  Det är som om nån som inte fattar NÅT kommer och skall vara smart.

Aaah du har valp, Du vill ha hundmat , special price only for YOU! hehe.

Så nog förstår jag att gubbarna ledsnade. Tragiskt för dom har ett jävla kontaktnät och har varit med om en hel del gällande dessa bilar (och mycket annat också förstås)  Jag tycker det är en STOR förlust att inte bl.a. Dexxas o Egil är kvar här.

Mikael D
0

Uppriktigt sagt så hade jag inte lagt märke till reklamen förrän debatten startade.  Det hade däremot varit skillnad om det hade kommit upp ett antal förb.. popups. Då hade jag också reagerat men som sagt var. Just nu stör det mig inte alls.

Mikael D
0

Uppriktigt sagt så hade jag inte lagt märke till reklamen förrän debatten startade.  Det hade däremot varit skillnad om det hade kommit upp ett antal förb.. popups. Då hade jag också reagerat men som sagt var. Just nu stör det mig inte alls.

Anders H
0

öhhh…var är reklamen

Markus B
0

Neeeejjjj…. Dexxas och egil….snälla kom tbx….. detta är ju ingen valpsida utan er….. Denna sida utan er, är som en skog utan träd…..

lasse.old
0

1: Instämmer med Ander H . Jag får ingen reklam när jag är uppe vare sig på stora eller lilla datan ???.

2: Instämmer även med Markus B att detta forum blir lite platt utan dessa herrar, skaffa något filter för så kallade poppapps så kanske ni slipper reklam.

putte
0

Reklam…. De är ju någon som ska betala. Tog några dagar innan ja såg den. För den är lite diskret som tur är.

Anders H
0

jaha, er det popup…då förstår  jag…jag har ju filter…..

mopar
0

jag HATAR reklam…-men denna har inte stört mig det minsta…-åkatten sitter bredvid å instämmer Skrattande

Svana
0

Okej..förstod att nåt var fel eftersom jag inte sett till dem här på länge.Tycker det verkar fånigt..varför bråka om nåt sånt larvigt.Finns det inte större problem att bekymmra sig över i livet ska man vara jävligt nöjd. Det finns värre..mycket värre..jag lovar.

Staffan
0

Att bygga ett community som överlever på sikt är inte alltid så lätt som det kan tyckas.

För 6 år sedan (-99) startade jag en sida för aktieintresserade som heter Aktieguiden. Där finns det en frivillig medlemsavgift som tillräckligt många betalar för att det ska täcka alla kostnader - förutom ersättning till oss som utvecklar sidan.

Sedan dess har cirka 1,2 miljoner inlägg och analyser publicerats på Aktieguiden. Jag ser det som min uppgift att hålla denna kunskapskälla vid liv, och kontinuerligt förbättra den för dom som är medlemmar där. 

För att få min egen ekonomi att gå ihop gör jag parallellt med mitt arbete här och på Aktieguiden även hemsidor åt företag. Förhoppningen är dock att någon gång i framtiden helt kunna ägna mig åt detta.

Jag uppskattar att föra denna diskussion med er, och jag uppskattar att ni har förståelse för att vi måste få en liten intäkt för att det ska fungera på sikt.

Med tiden bildar alla diskussioner en värdefull kunskapsbank som måste skyddas.

Mvh // Staffan

Ronny
0

Visst har det blivit lite tyst sen vissa försvann men det går ju att göra nåt åt, det går faktiskt att skapa alternativ. Inte locostforum utan nocostforum.

www.universalteknik.net

Niklas
0

#15: Vad menar du med "no cost"?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ronny
0

Nocost är när det inte kostar ett öre att driva nånting, jag förfogar över egenägd serverpark som är skänkt av företag, och eftersom en av servrarna ändå går året runt med bara min hemsida på plus bevakningskamerorna och övrig övervakning så kostar ju inte ett forum nånting alls att ha igång. Programvaran är ju öppen och gratis och det är ju bara att hacka om koden så applikationen fungerar som det är tänkt. Har man allt inom huset så är det ju enkelt att sköta uppdatering, back-up och övrigt själv och slipper stå med skägget i brevlådan om ev. webbhotell skulle gå i putten.

Niklas
0

Okej. Tack för svaret. Vad är Juresta Universalteknik?

Vänliga hälsningar

Niklas

Ronny
0

Det är precis som det låter, tillverkar och reparerar allt mellan traktorer och datorer för här finns INGA hämningar alls.

Niklas
0

:-) Din hobbyverkstad alltså.

Vänliga hälsningar

Niklas

DEFENDER
0

VOLVO VALP GÅR JU PÅ HALV FART VAR ÄR ALLA?

Björn S
0

Kan det vara så att alla stolta valpägare dammat av sina klenoder och är ute med dem i vårvädret? Eller åtminsotne skruvar ihop det sista inför sommaren?

Chrilled
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit ute och åkt idag och övat lite inför ränneslätt! :)

DEFENDER
0

#23 Mysig bild vad sugen jag blir.

hhansenfishing.com
0

jag slängde på husvagnen och drog till skogs ett par dar för att leka lite men nu är man här och kollar lite igen