Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 832 ggr
hhansenfishing.com
0

Civil versionen snabbare ?

Jag läser att den militära modellen av 3314 har en topp hastighet av 100 km/h men pratade med en karl som har en civil modell samma som jag och han påstår att dom har en topp hastighet av 120km/h och när jag har provat så fins det mer att ge när 100 km/h uppnås trodde att jag hadde fel på hastighetsmätaren kan det finnas någon riktighet i detta ?

Pjotr
0

Det är bara Försvaret som inte vill övervarva en B18…

Helt identiska i drivlinan och motor för övrigt….

Pjotr

hhansenfishing.com
0

Ja jag antog att det bara var försäljar snack det kändes inte som det var meningen att pressa mer ur den, så karln drog en vals för att jag skulle nappa på hans objekt som för övrigt var utan båda lådorna kansk en anledning till det vad vet jag, han skulle ha 6500 för den och då hadde den stått ute bakom garaget i 10 år så jag blev inte så intreserad, hadde tänkt att köpa som reservdelsbil men då lär han krypa bra på prisetFundersam

gusten
0

Jag lyckades får upp min i 110 då jag hämtade hem den. Min syrra låg bakom som följebil och såg på sin hastighetsmätare eftersom valpensmätare då passerat 90-markeringen. Instruktionsboken säger ju att maxhastigheten på 4:e växlen i högläge är nittiosexkommafem kilometer i timmen….. Försvarsmakten…… /GustenCool

sos
0

Vägverket hade för länge sedan en del baklastare som gick fortare…antagligen gick det väl att få önskemål om utväxling tillgodosedda om man beställde nog många…men som sagt det gällde baklastare…

Kuriosa: en del äldre baklastare gick faktiskt fortare om man backade…jag vill minnas att Volvo 218 var en av dem.

hhansenfishing.com
0

ja min hastighetsmätare går till 120 km/h så jag funderar på att söka efter en låda med överväxel dom är svår att få tag på men fins, då får man ner varven lite om man skall åka en bit efter landsväg och soppa förbrukningen borde sjunka någon dl vid körning runt 90 km/hFundersam

gusten
0

Jag kommer ihåg från premiärturen hem att jag kom på mig själv att kika över axeln och se "om den där envetna långtradaren kunde köra om någon gång!!" Detta var när hastigheten höll sig runt 80 km/h. Saken var den att det inte var någon tradare utan ljudet kom från min motor. Innan hastigheten kom upp över 90 så lät det som om motorn höll på och köra om sig själv, varvet var så tokhögt så det lät lite konstigt. Men sedan över 90 så lät det bra igen på något konstigt sätt…? Någon annan som märkt av eller tänkt på liknande fenomen?

Nu "marschar" väl Valparna som bäst i 70 med originallåda och motor. Det är ju trots allt en över 40 år gammal skapelse. Ha de gott! /OlaCool

hhansenfishing.com
0

ja 70 är lagomGlad