bakaxel
har en rasad bakaxel , söker en begagnad eller tipps om reservdelar.
kan roger i nässjö sitta på något kanske?
roger i nässjö okej hur får jag kontakt med honom ?
jag lägger in nr på din sida
roger är kanon han har de mesta nytt som beg
mobilnumret var fel har du något annat?
nä men dom brukar svara på dagen skall kolla om jag skrivit fel

det kan vara riktigt svårt att få tag på dem under dagen, men de är bara o ligga i och ringa
lämna ett medelande så hör roger av sig han har väll många järn i elden
JA FÅR DU TAG I HÅNOM SÅ FÅR DU NOG HJÄLP HAN FIXADE UPP P-ÄNDAR PÅ ETT DYGN ÅT MEJ TILL BRA PRIS
Har ett problem, hur får man ur drivaxlarna bak på en 61:a?Har lossat allt synligt och dom rör sig ca 5 mm men sen är det tvärstopp. Sitter det nån låsring som man inte ser, eller? Normalt på GM och Ford så är det ju bara att dra ur drivaxeln, vissa diffade GM har en låsring inne vid splinesén men på denna kan jag inte se något liknande. Är det någon som har lösningen så är jag tacksam för svar. /Perre.
Ytterringen på det konade hjullagret kräver lite "våld" för att släppa….
Om du har plockat undan bromssköldarna, sätt tillbaka navet på axeln och gänga dit kronmuttern på axeln och ta STORA gummiklubban så ska du se att det löser sig…..
Kom att tänka på en detalj till, om du har lamelldiff i bakaxeln, se till att ta reda på det lilla stiftet som stödjer axlarna i axiell riktning, rakt igenom "korset" som diffdreven sitter på….stiftet har detaljnr 20 på bifogade sprängskiss och måste återmonteras rätt för att inte skada lamelldiffen.
Fick loss eländet när jag var där dagen efter, Gav så när upp efter att ha slitit, dragit och bankat som en tok på höger sida. Gick över på vänstersidan och då ramlade den axeln ut, då var det bara att vålda vidare på högersidan igen och efter en timme så lossade det hela. Någon måste ha "limmat" fast det högra lagret någon gång tidigare. Blev sedan tvungen att skära loss lager banan på det inre pinjong lagret, elände. Nu är det i vart fall loss och nya bitar ska monteras snarast. Stor off-road meet i Rimbo på Kristi himmelfärds helgen, måste hinna dit. Hej.
# 3 Är också intresserad av telnr till roger i Nässjö. Behöver 4 st fälgar till TGB 11 så snabbt som möjligt. / Jens

@ Jens
Rogers tel nr + annat: http://web.telia.com/~u38008870/index.htm. /Gusten