Tjena
Jag var i Kalix och följande input kan jag ge, tyvärr rätt begränsad:
- Auktionen började 30min tidigare än beräknat och det var ju hoppfullt för oss som hade en deadline att passa för avfärd MEN ujujuj va mycket saker som skulle bort och tid tog det
Jag fokuserade på att inspektera 303erna och sammanfattningsvis kan man säga följande, många bilar var det, 48 st av blandat aluzink och vanliga. Uppskattar att ca 7 kunde räknas bort direkt (av oss som vill köra därifrån direkt) pga punktering, broms ur funktion och av broms som låg på ordentligt. Skicket var olika, ingen direkt helt slut och ingen i mint kondition, av de 41 som blev kvar som aktuella skulle nog 25 duga att rulla vidare med någorlunda direkt.
Grisen i säcken fick för mig en ny innerbörd, starta, köra fram 30cm och sedan bak 1 m var vad som var acceptabelt, denna provsträcka är åtminstone för mig alldeles för liten. Genomgående så la batterierna av rätt snart, de som startade ibörjan blev snabbt slitna av den stora mängden folk som skulle starta och prova och stänga av, så rätt underhållande ut och jag var nog lika god kålsupare som ngn annan. Oftast var dörren till passagerarutrymmet låst så av den inspektionen blev intet.
och till det viktigaste av allt, PRISBILDEN.
Har ingen aning, när klockan var 1420 så hade man inte börjat med 303erna och min tid var ute. För att försäkra att dom inte gick skambilligt la jag bud på 2 innan jag stack, en aluzink och en vanlig, resultatet blev att jag inte fick ngn av dessa två och slutsatsen man kan dra var att prisbilden minst var 21'+moms, åtminstone för bra exemplar som mina 2 var.
Det fanns oxå åtskilligt med 13bilar (ca 10) ambulanser (4) och ett 15 tal lastbilar i olika form och skick, inget som dock fanns på min önskelista.
sammanfattning, utsökt väder, dyr fika, intressant och lärorikt MEN att lägga ca 22-27'+moms för en säckgris nog inget för mig.
ngn annan som luskat ut vad priserna hamnade på måntro?
///helgsugen
Trevligt att få en liten glimt av tillställningen långt däruppe i norr. Men nog finns det väl någon mer som har nåt att berätta, eller hur? Jag bor granne med förra auktionen i Karlstad, så den fick jag uppleva live. Hur var stämningen, skicket och priserna?
Undrar en som bara drömt om att åka TGB, men inte upplevt det än.