C 202 närmar sig vintern
vilken skönhet. har du inte funderat på snöblad?

Det är det som kommer på till helgen hoppas jag(samt kedjor bak).

förstår att du e sugen på snö.. men hua det får gärna vara för min del.. det får ju gärna snöa lokalt över dig då *L* så du får ploga lite.. du har ju sett mina backar sm jag har hema hos mig *L*

vill också ha plog, vet inte vad jag ska ha den till än, men det kommer jag nog på.

Plog kan man ju ha som en retsam accessoir att INTE använda, -enbart för att reta alla de andra som inte tar sig fram där det inte är plogat! 
Själv vill jag ha ett gengasaggregat baktill på valpen och ett stort takräcke med en massa vedkubb i stora säckar. Men med motorn "inne" i kuppén är gengas kanske mindre klokt som drivmedel om det börjar läcka…
Ska fan fixa snöblad till min med 
jag ska fixa en spetsplog till min tänkte jag har bara inte komit över nån sån än

Det är manligt med plogblad!!

gengasdriven plogbil. då har du ju också tänkt på miljön. det finns sidor för gengasentusiaster, kommer däremot inte ihåg adressen just nu men pröva att söka på google, där finns även ritningar och annat spännande att tillgå.

Börjar likna rena plogbilsrörelsen här! -Att smida om militärfordon till plogbilar… 
Beträffande gengasdrift har jag länge sneglat på sådant men tycker det verkar vara för mycket arbete med skötsel och vedhantering, risker för koloxidförgiftning och allmänt bängligt. Dessutom sjunker motoreffekten så pass mycket att våra tunga bilar blir verkliga trafikproppar om man inte byter motor.
Nej då verkar det mer intressant att byta till dieselmotor och förse denna med ett förvärmningssystem och extra bränsletank för rapsolja. Motoreffekten blir ungefär densamma och rapsoljan på tiolitersdunk i mataffären är billigare än dieseloljan på macken!

gengas med tanke på kretslopp…inte bara koldioxid tänk på den fina askan ihop med solen som tinar snö på nolltid då man sprider den… gödsel till rosor och vinbärsbuskar….

har hört att valparna tydligen tar ganska stor skada av plogning. vad anser ni?
fast det är ju jävligt ballt.

Ja du Svedis, är det inte vid det här laget uppenbart att det är DU som skrämt bort vintern för gott? (vilket jag personligen är tacksam för)

Kan stämma,,, när jag köpte huset så kom det följande vinter ca 1m snö på 3 dagar,,, några dagar senare köpte jag snöslunga modell stor,, kom ingen snö som den kunde få bort på 1,5 år så jag sålde den,, va tror ni hände följande vinter?
Nu har jag snöslunga igen så vi får väll se om jag får användning för den,,
//Danne

Min snöslunga gav upp i en drivrem för två år sedan. Nu har jag tröttnat på att handskotta så jag köpte en 903:a istället! Jag behöver ingen plog, men kanske mina gäster skulle önska att jag skaffade en…
Svedis, ska bli intressant med rapporter om hur plogningen fungerar när (och om) nu snön behagar dyka upp… När det snöar hos dig i Täby borde det också snöa på mig i Uppsala.

Nu är plogen på en ö i skärgården utanför Norrtälje. Men det brukar vara mer snö där än hemma. Om man vill testa den, får man smita ut innan ordinarie plogbilen kommer och ställa till det lite. Tänk att dom kommer och ser att delar av grusvägnätet är plogat!!

Ja det där kan vara en skön form av vänligt practical joke! -Inte förargande men klart förbryllande! Tror få har lätt att föreställa sig att en glad amatör plogar vägar enbart för sitt eget höga nöjes skull.