Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: köp-sälj
Läst 715 ggr
Lugialf
0

Vad man får lägga ut för en c202

Jag och en kompis har snackat om att fixa en c202 att ha som camper i Europa ett tag nu, undar då vad det ungefär skulle kosta att skaffa en? Även ungefär vad bensin kostnaderna blir per mil? Kan inte jättemycket om bilar så ursäkta redan nu om frågorna verkar konstiga. Tack i förväg!

[Jimmy.L]
2

15.000 - 50.000 kr beroende på skick, vissa säljs säkert för mer.

Niklas
0

För 15.000 gissar jag att man får ganska mycket jobb på köpet nuförtiden. Här är ett exempel från Blocket:

» Volvo valp C202

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

15000 kr - Bilar - Munkedal - (HANDPENNING LAGD))Har ett påbörjat projekt jag inte hinner med . Ramen är uppsvetsad och klar. Maskinen är en b20 som renover...
[Jimmy.L]
0

#2: Ja visst. Allt beror på vad dom vill ha för skick på bilen.

Volvo Laplander Camper
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bensinkostanden per mil beror på var du åker vissa länder är inte lika dyra som Sverige men när min med camper gick på bensin låg den på snittade den runt 1,3 i snitt men sen beror det ju på skicket och hur allt lirar och hur hårt du tänker pressa den, runt 85-90 åker man billigast. Att hitta en c202 med ht runt 50 tror jag inte på. En pu för det priset.

Lugialf
0

Tack för svaren, får hoppas att någon bra annons dyckert upp!

Volvo Laplander Camper
1

Lycka till, min blir nog lite över din budget, ska du åka mycket så se även till att du har lämpliga däck, det påverkar både komforten och förbrukningen. Vanliga sv valpar och felt finns ju billigare i bra skick men det kommer varva en hel del mer i marschhastighet mot c202.

Niklas
0

#4: Vad är ”pu”?

Volvo Laplander Camper
1

#7: Pu pickup I chassinummret står det vpu för flakbil och vht för cabin bil men många likt min var ht byggda i efterhand eller hade något annat skåp och dessa byggdes då på vpu bilar. Skillnaden kan vara inget extra värme paket för ht delen.

Niklas
0

#8: Aha, tack! 🙂