Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 885 ggr
jockum
0

Hastighetswire

Fick en besiktningstid idag och då hamnade hastighetsmätarewiren på tapeten. Fick efter lite småpill loss den från Valpen, som höll den med ett järngrepp, bland annat så hade en tankmätarkabel lindats runt den ett trettiotal gånger. Nog om det, det jag nu undrar är om någon av er har lagat denna på nått "bra" och hållbart sätt. Efter som en ny kostar deg, och jag vill göra så mycket som möjligt själv så har jag funderat på följande. Ta en "wire" som ligger innuti ett metall "rör" ungefär som den gamla gjorde. Sedan löda ihop ändana från den gamla till den nya, med mässing eller liknande.

Då jag gillar att komma på egna lösningar, kanske inte alltid så bra och hållbara, men i alla fall egna så undrar jag bara om någon av er har något bra tips eller liknande.

//jocke

prozac
0

Har svårt att tro att du skulle kunna få en lödning o hålla. Om höljet är ok så ska det gå att köpa själva vajerdelen o byta ut. Gjorde det på en snöskoter i vintras för en spottstyver:

skoterbutiken

Antar att man borde kunna hitta ngn volvovajer som borde passa.

Lycka till

danneape
0

Man måste löda med rätt tillsatsmaterial,,

Löd tenn håller inte, jag lödde med nått som kallades silverlod i skolan, en m8 mutter på en 1mm plåt sedan drog man en bult igenom plåten utan att muttern släppte,, en rätt målande uppvisning på vad en rätt utförd lödning håller för. å de va jag som gjorde den,, Glad

Fast då måste man upp i rätt hög temperatur så acetylen o syrgas måste användas.

//Danne

hhansenfishing.com
0

ta det lung vid ned kylningen efter lod lödning wiren kan tappa sin härdning vig upphetning och bli skör mvh hasse