scania 80 super
Detta är en vild chansning, ni boys här gillar ju fordon.
Det är så här att jag har fått låna en gammal militärlastbil, scania 80 super av en kompis bekant som ska fungera som studentfordon i år. Jag undrar om det är någon som har
- bilder på sådan.
- vet hur stort flaket är, bredd.
Anledningen till att jag inte frågar bekanten är att det är lång väg dit ;).

Tufft! Tack iaf. Den bilden är den bästa och enda jag har sett ;). Såg bilen för väldigt längesen in real life så att säga men la av utseendet på minnet. (du kan inte chansa på hur stort flaket är?)
Kan man inte få se fler bilder? Du har ingen bild på flaket?
Jag längtar tills jag ska köra denna pärlan ;)
Det är inte lätt att gissa hur stort flaket var. Det var två flaklämmar långt och flaket på den bil jag körde var 3, en volvo F86(Båda bilerna egentligen ganska små) Jag gissar att Scanian kan ha funnits i varianter med längre flak eller även andra påbyggnader.
Jag har inte så många bilder, det var före digitalkamerornas tid. Men en bild till har jag scannat. Vissrligen är ju detta ett valpforum så det är väl lite som att svära i kyrkan att visa bilder på en gamla scania. Men tittar man på den bilden så finns det faktiskt en livs levande valp med. Jag tippar på att det är en 9033 eftersom våran slutövning var tillsammans med S1

Hehe jag vet, det är lite som att svära i kyrkan om man nämner scania här ;). Men jag tog chansen, det var ju trots allt ett militärfordon.
Tack så mycket, jag tror jag har information så det räcker.

Kolla på mfhf (militärfordonshistoriska föreningen)

Det är lite skillnad mot vad jag körde i lumpen.
http://equinox.silentwhisper.net/~oskar/FILES/prylar/lastbil_kammo_harlosa.jpg