Godmorgon onsdag 060607
Hej!
Vackert väder och varmt! I Kungälv idag.
Igår hittade jag en "nyhet" på min raptg -67! Massaa gosig rost vb bakom hjulhuset. Märkte att det hängde ut verktyg i hjulhuset….
Spännande att rostlaga vid bränslepåfyllningsröret…..usch….

Godmorgon, eller middag snarare!
Strålande solsken här i Nässjö. Kom hem från syrran i Alingsås kl 10 i gårkväll och slängde mig i bingen för att sova, äntligen en hyfsat tidig sänggång. RRRING! Fan, man skulle stängt av mobilen… Mammas sambo hade fått paj på bilen, bara att stiga upp igen. Kan säga att alla hästarna fick jobba i Omegan de fyra milen dit. Volvo V70 2000, originalbatteriet hade sagt upp sig. Kablar på så gick den igång, men i morse fick vi kabla igen, så nog var det batteriet.
Så jag är ännu tröttare idag än igår. Men det piggar upp att tänka på att jag ska mecka sexhjuling ikväll!
#1 Det där påminner mig om kompisen när han rev ner en ROSTIG Omega 3000 för nåt år sen. På bre jöttebosska (göteborgska alltså): "De e enna brå då va, å könna ta ut bagåget utan å öppna sköffen vettö! HÖÖÖÖÖL rrrrätt in genom hjulhuuuuset!"

Rost… tur det är hyfsat lätt att laga, man skall ju alltid se det positiva i allt så även här uppe lyser solen (midnattssol) men nordanvinden är kall… "hängde ut verktyg" se det positiva! är man vilse så kan man alltid följa verktygsspåret hem…likt brödsmulorna i en saga man hörde som liten.

God eftermiddag, här i Västerås duggregnar det just nu. Jag hoppas på bättre väder för jag ska fortsätta med min renoveringsplan.
Rost är inte så svårt att laga, det svåra är att få en bra arbetsställning, slippa svetsa under-upp och att komma åt överallt. När du plockar isär och börjar knacka så hittar du nog mer kex. Min kaross var så rutten så jag tog av den för att komma åt på alla ställen.
God kväll små regn och ca 12 grader i åmotsbruk har till bringar dagen med att skruva på en yamaha 3.5 hk båtmotor som jag köpt begagnad av en kompis, han har köpt ny båt och när han skulle ut och prova den så hängde han på båtmotorn, drog igång den och det brölade och lät så det blev en kort provtur och båtmotorn slängdes in i bon för han var övertygad om att ljud demparn rostat sönder och inhandlade en annan båt motor, och så hörde han att jag letade en mindre motor till min gummibåt, så då ringde han mej och sa ett jag skulle få köpa hans gamla för 300 kr, det lät lite biligt så jag frågade om det var något fel på den ja sa han ljud demparn har pajjat under vintern men du kan ju svetsa så det är nog inget problem. hum tänkte jag ljud demparen på en båt motor sitter ju i riggen i så fall har den ärgat sönder men jag åkte dit och kollade på den och riggen såg fin ut så jag köpte den och for hem lade den åt sidan tills i dag, plockade av kåpor och börja inspektera och ren göra då jag kom till riggen fick jag se att vatten randen låg under avgas ut släppet, så jag ringde upp kompisen och frågade om den hadde suttit på en stund innan han tog av den svar ja då började jag skratta och han undradde vad som var så roligt, jo riggen var för kort för den nya båten så avgasutsläppet låg ovan vatten ytan när han körde så det blev en lätt lagad och billig motor för mej och många svordommar från han då han trodde att han lurat på mej en trasig motor, men istället sålt den till underpris, och han var ju inte i den positionen att han kunde kräva mer pengar av mej skrattar bäst som skrattar sist mvh hasse

#4 Han råkar inte ha fler motorer han vill sälja 
Nä han har väll lärt sej sin läxa nu

Fasen, en sån kompis skulle jag haft! Köpte ny 40hk häromveckan, det sved i plånboken trots att jag höll mig från 4takt…..köpte powertrim och elstart dock…