Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 1139 ggr
DEFENDER
0

snuten

Var på väg hem från jobbet i natten. När jag nästan hade 70 meter kvar hem står snuten där i mitt lila samhälle och spejar, dom får en jävla fart och kör efter mig. men jag hinner köra in på min gård och dom kör efter in på min tomt. Min fråga är får polisen kolla körkortet  göra utadningprov på min privata mark när jag stannat vill gå in lägga mig  måste säga att dom var jävligt stödiga. Skrikandes

hhansenfishing.com
0

Tyvär hjälper det inte att komma sej in på gården vid mistanke om brott har dom stora behörigheter och dom får följa dej ända in i huset om det behövs, men stöddig heten är ofta inte befogad, konstigt nog är det pojkarna som jobbar under vargtimmen som är drygast, kaske lite vittnen så dom kan ta ut sitt missnöje att jobba natt på de dem stöter på, ps jag har träffat snälla poliser på natten åxså,och dumma på dan mvh hasseHemlis

Markus B
0

Hej Defender och ni andra !

Jag vill inte försvara dryga snutar. Men en viktig sak att betänka, när man träffar "dryga, snorkiga" myndighetspersoner - det är att vara psykologisk. det är inte alltid så lätt, det vet jag med.

Men dom är ju människor med känslor och humör. Blev stoppad i en kontroll för ca 3 veckor sedan. Men jag försökte vara så smidig och tillmötesgående som möjligt - det lönar sig,jag kom iväg fortare än övriga stoppade på p-fickan (dom kan ju ha varit kvar p.ga strul med papper eller så, men snuten sa att det såg bra och ok ut och han behövde inte slå mej i datorn.

Har haft egen firma en gång i tiden och då blev det ju en hel del tid i telefon med skattemyndigheten - börjar man inte svära och skrika och är alldeles skogstokig ( vilket inte är lätt i detta byråkratsamhälle, så brukar det gå bra).

En annan god regel vid kontakt med vägverket,bilprovningen, eller andra myndigheter är att tänka på vilken dag du ringer, och vad ditt ärende gäller. tränk på hur du själv mår på jobbet en fredag eftermiddag och fredagsmiddagen och pilsnerkassen väntar, eller valpen står och väntar på helgens skogstur…. tänk då om en kund ringer för att fråga om ngt ? Är du inte lite extra trevlig och glad då, jämfört med en Måndag morgon…?

Glad Måndags -hälsningar/ Markus B

DEFENDER
0

Du  har helt rätt de bästa är vara extra trevligSkrattande. De roliga va att dom kunne inte anmärka på någonting. Nått dom fråga mig också om de va jag som ägde  den konstiga bilen som var en volvo valp som stog på min mark jajamen svarade  jag, den kollade dom även upp denna som jag inte körde med som bara stog parkerad på min gård sicka jävla puckon

mosskryparn
0

Låter tråkigt det där med polis men men, så är det i detta förmyndarland antar jag..

Hade du trevligt i Eksjö sen förresten?? Jag min bror och hans vänner hade mycket skoj i alla fall även om dom tvingade i min stackars 202a i surhålet.. Den höll ialla fall.. =)

ha´de gött ..

sos
0

Det är tråkigt att en liten klick "myndighets personer" skall hålla på så här… polisen skall ju agera "myndigt" -vad det nu innebär? uppträda som storebror så man förstår deras auktoritet…men vissa verkar inte förså hur en storebror fungerar i en familj… ungtuppar, mindervärdeskomplex eller vad beror det på?

Man borde ha "flygande besiktningar" på dessa, t.ex så här:

En annan myndighet (intern utrednings polisen?) ringer och "tipsar" polisen om en ev mysko trafikant (som egentligen är inspektör) och denna bedömer sedan polisernas agerande…är det inte korrekt så tjänstefel och avstägning i x månader… då skulle rötäggen sållas ut och förtoendet hos allmänheten skulle öka markant…

Som det är nu kan de få rötäggen härja ganska länge tills de går så långt över gränsen att det blir uppenbart på något sätt (ofta via rapportering i media)…men det är så dags.

DEFENDER
0

#4 Hej  Mosskryparn.Jag hade väll inte sån tur den eftermidagen jag råkade backa på en sten med bak axeln så de blev ett litet hål i den tuna plåten, men de märkta jag inte för jag kröp aldrig under bilen och kolla de.Men jag märktde  defenetivt sen när de blev tvär nitt med valpen och husvagnen mellan Eksjö o sävjö (bakaxelras) jag har inte blivit så rädd på länge de blev fällknivsverkan med valpen o husvagnen trodde jag skulle välta med valpen.jag lovar de va svarta spår ca 15m.När jag till slut fick stopp så var bilen helt låst de gick inte köra framåt, jag slängde i backen gasade för fult då släpte de jag körde cirka 100m fram till p-ficka jag kan lova att de smälde i bakaxeln.Sedan var de bara att vänta på tanten att hon skulle komma med hyrd biltransport kärra de tog väll ca 5 timmar under den tiden tappade jag ut min fultankade tank + satt och fikade med min son i skog kanten efter tid stanade de crysler van en kille hoppade ut och ställde sig och rökte tänkte inte mer på honom efter en stund kom killen fram till oss och fråga om vi campade. nja svarade jag vi har varit på jeep träff Eksjö och nu väntar vi på hjälp för valpen har gått sönder. killen säger nervöst om han skulle få ställa par frågor. jo de går väll bra svarade jag vad ska du ha dom till undrade jag.killen började svamla äää jo de några kompisar i göteborg som jag ska hjälpa med dessa frågor. jag blev mistänksam  så jag sa till min pojk att komma så vi ställer vi oss vid vägen.killen började fråga hur gamal jag va jag svarade 31år  då är jag ett år yngre svarade han sedan undrade han va för hobby jag hade jag svarade att de offroad körning med jeep.hela tiden han stälde frågor så höll han en höger handen i byxfikan jag tänkte snart får han upp en pistol jag var skit rädd efter en stund ställer han den frågan som var svaret att de va en jävla bög jävel han frågade mig om vad jag skulle tycka om att springa i kalsonger ,jag blev helt stel och sa till han du hade bra du. Hej då. Hej hej hej sa killen sprang till bilen körde därifrån fy fan va läskigt till slut kom tanten bilen blev lastad var hemma i varberg 21.30 sen var de bara att vända hämta husvagnen de blev sent in på natten tills jag var klar. Vilken lördag mvh DEFENDER

Chrilled
0

Synd på valpen men vilket asgarv jag fick när jag läste vad killen höll på med hehehehe, Ja jösses vilket folk!Skrattande

hhansenfishing.com
0

Fy det lät inget kul varken med axeln eller snubben vid vägen,konstig snubbe vad trodde han att han skulle få ut av det där, var det en heders stund i husvagnen? tur han drog det kan ju inte ha varit så kul för grabben din heller. I bland önskar man nästan att polisen är ute lite mer,och håller koll på sånna skummisar.Fundersam

mosskryparn
0

Hahaha, finns lite skumt folk i det här landet också, som sagt undrar vad han ville få ut av den diskutionen.

Ruggigt tråkigt med bilen dock, har du hunnit skruva nåt och kolla vad det är som havererat?

Själv har jag ialla fall bestämt mej för det enda rätta, att behålla valpen. Livet känns redan mycket lättare att leva. =)

mvh

DEFENDER
0

De saknades en stor bit från de stora kugghjulet bak i bakaxeln. förmodar att de är rätt dyr är de någon som vet vad de kan va för pris på de kugget

wodger
0

Jösses vilket äventyr!

DEFENDER
0

Ja  de kan man lungt säga.