God morron Torsdag
Sitter på jobbet o funderar när tid skall ges för att fortsätta skrapa underredsmassa från valpkarrossen.
Den står bredvid ramen o väntar.Funderar också om man skulle passa påatt byta motor samtidigt.
Många fråge tecken, tur att solen lyser o himlen är blå.
Morrn!
Precis hitkommen till jobbet, och då får man ju passa på att skriva. Vi har precis fått lite mänskligt väder efter att ha haft runt 30grader i några dagar nu, men solen skiner än fast vi "bara" har 16grader nu på morgonkvisten.
Funderingar kring dagen? Först o främst så har jag väl en del övrertid o se fram emot. Men annars så sitter man väl o drömmer sig bort ut i de vackra småländska skogarnas branta backar med 303:an.. Saknar det nu.
lynx3900: Klart du ska byta motor också när du ändå har allt borta. Fasen, jag skulle gnugga o gno o byta grejor som besatt om jag lyft av karossen, men det är ju jag det..

Godmorgon! Här i Nässjökrokarna har vi en sval morgon efter en ganska kylig natt. När jag skruvade igår, så var det så mycket knott och mygg att jag idag har utseendet av en sämre spetälsk.
Stabsskåpet är sen i tisdags ett minne blott, nerkapat till bottendelen. Själva bottendelen med skärmarna ska jag förhoppningsvis behålla som underdel på flaket, så att jag kan ha "anordning för utbytbart karosseri" kvar i regbeviset och ha möjlighet att plocka dit lite andra påbyggnader så småningom, om nu andan faller på.
Ikväll ska bottendelen loss och rensopas från den rost som vattenansamlingen från inläckande taklucka resulterat i. En del av den isolerande frigoliten var tung som trä av uppsuget vatten… Hoppas att det inte åker av för mycket, men hittills har inte nåt svagare ställe synts. Sen ska det mätas på VW LT-flaket och så smått planeras för en modifiering och på-lyft.
Det är vad tankarna rör sig kring. Visserligen har jag ett ROLIGT jobb framför mig här nu, åtta timmar konstruktion av komponenter till en monteringsmaskin, men som sagt hjärtat klappar för verksamhet på annat håll…
Erik, Nässjö

1 ½ dag kvar till semester…..
Jag kan knappt hålla mig……vill hem!
Ha det bra alla valp-människor!

Jaha, då var det Torsdag, inte den bästa dagen i mitt än så länge korta liv. Dagen började med att jag bytte förgasare, då min andra hade hängd trottle som satt FAST. Efter lite pill så satt den där och jag tänkte att en provtur inte skulle sitta fel. Min bakaxel hade gett lite ljud ifrån sig innan men jag har bytt olja och allt och de var inga flisor i den så det var ingen fara tänkte jag.
Men antagligen med hängd trottle så var det inte så mycket kraft som kom till balaxeln. Detta skulle dock ändras med en ny förgasare. Så jag startade upp Valpas och körde ut från gatan, ut på huvudleden som består av en backe. Jag tänkte att vi kan väll köra hem till mig och sätta på det nya skattemärket, detta var ett ödestiget beslut. Då jag trampade på för och känna lite pulver (om man kan kalla de så) så ville inte axeln hänga med mera. Utan det rasslade till utav bara he#¤%te vilket resulterade i en mycket knapphändig drivning.
Lyckades dock ta mig de få hundra metrarna till garaget, där kåpan till baxaxeln åkte av illa kvickt. Jag kunde kanske snabbt konstatera att alla bultar som sitter till höger vid de stora lagret( jag har ingen aning om vad de heter) hade gått av, och höger och vänster hjul spelade inte i samma liga längre.
Men men, så kan en Torsdag se ut i Borås, trots soligt och riktigt gött väder
//jocke
God kväll alla skogsmullar fin väder i åmot,slog lite vass vid min badplats i går och det låg lite sjunktimmer sen flotningen här kvar, skall prova att vinch upp dem med valpen så blir det lite mer badvänligt, ha det gott mvh Hasse