Bensinskatten
Den finns en diskussion på Politik iFokus angående bensinskatten. Jag tänkte att ni här på sajten kanske hade en åsikt i frågan…
Mvh // Staffan
Detta Ämne är färdig diskuterat på valp i fokus det finns redan gammalt matrial om detta 
ja var där och kollade och politik är inte våran bästa vän

Jag har min reserv-förgasare med hängd trottle, kiligt seg samtidigt kiligt snål. Kanske man ska använda till Göran och gänget inser att folk vill att skatten skall sänkas på bensinen.
//jocke
#1 Färdigdiskuterat är det kanske här men det är väl ok om vi fösöker påverka andra forum med våra åsikter?
Nä det verkar inte så,har du någon gång fått en politiker till handling annat än att höja sin lön?
asgarv
jag håller med dig hhansenfishing.com

Ni kan ju gå in och stödja denna sida med en namnunderskrift i alla fall. Om ni liksom mig vill ha sänkta skatter på bensin och tycker det är helt vansinnigt att 7.50:- av 10:- bensin är skatt. Jag länkade till denna sida innne på politik också.
Kanske gör det ingen skillnad, men väl värt ett försök. Kostar ju ingenting i alla fall.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#7 Bra åsa att du satte ut den länken.Jag skrev på där för ett par månadersen mvh fredrik

Jag har också skrivit på och prenumererar (gratis) på deras nyhetsbrev. Så nu vet jag om vart de kommer dyka upp i sommar. På det sättet kan man träffa dem live och visa sitt stöd också.
Tycker detta är en viktig sak att slåss för, Sverige är ett avlångt land som de vill att vi ska åka runt och semestra i. Men det vore ju skoj om man hade råd med det också. Finns massor av folk i Skåne till exempel som man skulle vilja åka och hälsa på, men vem har råd? Mindre skatt på bensinen så skulle fler ha råd att semestra i Sverige, och vi skulle således få mer arbetstillfällen eftersom turismen ökade.
Audiatur et altera pars
Först skatt och sedan moms på (rån) de är ju inte klokt.De är inte Bensin som är dyr de dessa jäkla skatter momser som piffar upp bensinpriset snart är vi uppe i 13kr suck

Ja här står vi precis och väger för att falla över till 13:-/ litern. Hutlöst.
Audiatur et altera pars