Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: teknik
Läst 17074 ggr
DEFENDER
0

Husvagns speglar eller inte

Hur är de med lagen när man ska dra husvagn med en kappel valp  behöver man husvagnspeglar när man kör eller räcker de med dom original monterade som sitter på.Oskyldig

JanneH
0

Om du ser bägge vagnssidorna samtidigt i dina originalspeglar, så har du en smal husvagn……=)
Originalen duger inte….det måste vara längre utstick på dom..

Mvh//Janne

danneape
0

Husvagnsspeglar behöver man bara om de ordinarie inte "ser"

runt sidan på vagnen,, alltså vagnen är bredare än bilen.

Så är det väll oftast men jag har en liiiiten vagn och en 4runner att dra med så på den behövs inga extra speglar.

//Danne

ErikL
0

Är det inte så att man ska kunna se en punkt, en viss längd (har för mig att det är 10m) rakt och mitt bakom vagnen.

Erik

DEFENDER
0

Undra bara hur man ska få fast husvagns speglar på valpen. De få blir morgon dagens beskymer. Tack för bra info mvh DEFENDER God natt

omega24v
0

Det finns krav på en viss bredd man ska se på båda sidor, en viss längd BAKOM bilens bakersta del. Absolut troligt att det är liknande regler kring släp. Det finns säkert med på vv.se om man studerar deras info, inte omöjligt att det kommer upp nåt bara man "frågar anna" eller vad tjejen heter.

hhansenfishing.com
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag inhandlade ett par på Micro för ca 180 kr styck som man kan skruva fast på ovan sidan av dörren med en ca 35 cm arm dom kan man fälla ut så man ser förbi min cabevagn och om man är i teräng och inte orkar lossa dom två skruvarn som håller dem på plats kan man öppna fönstret och fälla in dem det blir bara ca5 cm som är öppet på främre dragrutan och man behöver ej borra eller göra några ingrepp i dörren funkar hel fint mvh hasse

hhansenfishing.com
0

Några fler foton

hhansenfishing.com
0

Några fler foton

hhansenfishing.com
0

Några fler foton

hhansenfishing.com
0

Några fler foton

jockum
0

Gillar lösningen, har själv inga speglar på valpen men ett par husvagnsspeglar liggande som jag skall försöka få på den.

/jocke

hhansenfishing.com
0

Här är tråden med foton angående backspeglar