Köpes Torkarmotor Tgb11
Hej
Jag letar efter en 24volts vindrutetorkarmotor till en Tgb11
Någon som har nån liggandes eller vet någon firma som har liggandes??
Mvh Lasse Lunden 0708/668 555
hej lunden. vad e det för fel på den du har?
Axeln har gått av precis där den kommer ut ur motorn!!
Mvh Lasse Lunden
ok.en sådan har jag med. kunde ju varit el fel men det e ju inte lika vanligt som axeln.

Det kanske är mekaniskt samma som 12V och då borde man kunna hitta sådana betydligt lättare…plocka axeln från en sådan, ev svetsa den trasiga…koppla 12V via värme/last motstånd…sett en 12V kupe-fläkt konvertering gjord på det viset i en TGB11.
Har konstaterat att det inte e speciellt lätt att få tag på 12voltare heller…. inte iallafall om man ska ha rättt svepvinkel och ha så att den stannar i ner läge när man stänger av den
Mvh Lasse Lunden
Hej Lasse,
Märkligt att ingen kan tala om var det finns 24 volts torkarmotorer. Börjar nästan fundera på om folk håller på reservdelskontakterna då tillgången hos dem är begränsad.
Jag vet på rak (torkar)arm tre ställen där det finns torkarmotorer till salu:
1. Mitt garage. Jag har två liggande, de är i första hand avsedda för annat ändamål, men är du intresserad så är priset 600 kronor + ev frakt.
2. BJM. Vet inte om de plockar loss grejer eller du måste åka dit och skurva loss en själv.
3. Fjärås bildemontering. De lär utan problem kunna skicka en till dig.
Du får själv leta reda på telefonnummer till ovanstånde företag - torde inte vara något större jobb.