Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1023 ggr
AEriksson
0

Läckande styrväxel - C303

Har en styrväxel som läcker som ett såll… så det måste fixas, men jag får inte helt sprängskisserna att stämma med den som sitter, ser inte helt likt ut, oljan läcket ut genom hålet i botten på växeln, på samma ställe som det kommer en svartkabel ut. Någon som vet om det är ett vanligt fel, kan man fixa det enkelt, eller måste jag riva hela växeln ?

Mvh Andreas Eriksson

sos
0

Kabeln är för tutan och det borde vara rätt genom axeln upp till ratten…borde inte finnas några hål in till styrväxeln…

danneape
0

Det är inte så att det är det undre locket som läcker och rinner in mot sladden? 

//Danne

sos
0

Enligt sprängskissen verkar det som att det sitter ett rör fast i locket som skall gå en bra bit upp (ledningen löper i denna)… tappa ut oljan i styrväxel, kolla nivån först… någon kanske har hällt olja uppifrån ratten !!! ??? man vet aldrig :-)

Lossa undre locket och kolla så röret ser helt ut, speciellt vid infästningen till locket… se till att fästa ett snöre i ledningen uppe vid ratten (tutknappen är bara att lirka loss med en mejsel) så du enkelt får tillbaka den senare vid återmonteringen…

AEriksson
0

Aha… då vet jag vad kabeln har för funktion, för den är ju inte med i skisserna.

#2 Jo det kan tänkas vara så, det kommer ut på samma ställe som kabeln… skall ta loss locket och checka.

Tack för alla svar Cool