Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1979 ggr
wasted
0

axel strul/kardan

Hej Alla glada.

Trevligt att det finns ett "valp forum"

Har skaffat mig en valp årsm 65.

Bruks skick.Stötte dock på patrull.knutarna på främre kardan dvsa den till fram axeln är helt slut..Var får man tag på sådana e det lika ex amazon eller är jag tvungen att improvisera…samma gällande tank armaturen" givaren är defekt" var finner man en sådan kanske amzon där med,,,vore glad om ngn har råkat ut för samma saker och har lite info att dela med sig av..än en gån kycka är att finna ett valp forum…   lycklig Uppsala bo..

gusten
0

Tjenix! Kolla på: http://web.telia.com/~u38008870/index.htm . Roger brukar ha det mesta. Kan vara svår att få tag på killen så ring/mejla ofta. Mycket bra och ha att göra med. Sedan kan du prova Altyco som ligger söder om Stockholm. Bered dig på att de kan vara mkt mer dyrare i priser jämfört med t ex Roger. Jag kan ej numret i huvudet men kolla Eniro. Lycka till! /GustenCool

putte
0

Det är samma kors som på Volvo 240/740. Det stora korset.

jockum
0

Angående tankmätaren, kolla säkringarna. Vet inte om de ska gå ström från båda hållen som på en laddningslampa till generatorn, men i min satt där en säkring men inte någon kabel i ena ändan. Så jag tog kabeln från back-ljusen, då de ändå behövde jordning tänkte jag och vips så funkade både back-ljusen och tankmätaren. Rätta mig om jag har fel i något av ovanstående, för jag har ingen aning, men det funkade och än har inte valpen brunnit pga av elfel.

//jocke

wasted
0

Tack alla för svar..Underbart..bara hoppas det e volvo 240/740 stora.. underlätattar ju en del. Kollar åter kommer med resultat..

"Uppsala"

Chrilled
0

Putte har rätt, det stora korset passar. Finns på biltema för en billig penning.

MVH
Christer

putte
0

Skulle nog välja ett lite dyrare å bättre än Biltema. Mekonomen pris tror jag är ca 140 kr. Biltema 80-90 kr lr?

Chrilled
0

Jag vill minnas att biltemas kostade ca 70 spänn och vad är det som säger att dyrare är bättre? Jag har svårt att tänka mig att mekonomens är dubbelt så bra i vilket fall som helst. Vi körde biltemas kors på vår gamle valp, bror min kör med biltemas kors och de funkar alldeles utmärkt. Köp ett kors på biltema så får du ju 7st pilsner på köpet! Flört

sos
0

Säkert samma tillverkare…ta det billigare, pilsner är ju aldrig fel när man ligger under bilen och mekar :-)

Jag kommer ihåg en gång när jag skulle köpa bättringsfärg, gick in på volvo -svindyrt tyckte jag, full i fan som man är ibland skrev jag upp EAN-koden (streckkoden/siffrorna under) och gick på OK och kollade på bättringsfärg, mycket billigare och se där -samma EAN kod = samma tillverkare och innehåll…jag sparade en hel del pengar men då fick jag ju inte volvos fina etikett och låda i och för sig.

putte
0

Öl e gott. ja, ja. Har biltemas kors fettnippel? Fast vad gör de? För den lite händige kan ju borra i en själv. För smörjar man inte å åker i skiten. Då tar korsen snart slut ganska fort.

Chrilled
0

Öl e jättegott, Biltemas kors har nippel, solen skiner och jag har 3h 50 min kvar till semester!!SkrattandeCool

Staffan
0

23 minuter kvar nu då? :)
Hoppas att du får en skön semester!

Chrilled
0

Tack Staffan, det hoppas jag med!! Snart bär det av uti skog & mark med campingförberredda 11an, rapport om detta kommer!