Godmorgon Måndag 3/7!
Jahopp, då är det jobbet igen. Den här veckan gäller igångsättning av två begagnade monteringsrobotar, på vilka det spännande nog saknas vissa centrala komponenter. Måste ta reda på vad det skall vara och försöka få liv i dem.
Helgen har bjudit hårt arbete på 13-flaket och det börjar närma sig sitt slut. Va?! Är han inte färdig än??? Nä, jag är inte så snabb. Och jag tänker inte bygga nån halvmesyr heller. 215cm brett flak på en 190 cm bred bil och åka med mellan träna, näpp. Så det vart å bygga om. Och bottendelen på stabsskåpet med sin "anordning för utbytbart karosseri" tjänar underdel för det nya flaket. Tror det kommer bli förbaskat bra faktiskt. Återstår helsvetsning av ungefär hälften av alla skarvar och sedan avtvättning för rostskyddsmålning och - så klart - grönmålning. Sen är det bara flakgolvet att montera tillbaka också.
Vädret har varit strålande högsommar och vattnet i källsjön där jag har närmaste badplats, har varit nästan varmt. Nu på morgonen är det svalt men strålande sol, så det blir säkert hett idag med.
Erik, Nässjö

Svetsa på i värmen och solen puhhh… ta på sololja så inte svetsandet + solen ger dig för mycket solbränna.
Äntligen morgon!
I dag kommer mina delar till kopplingen (från Norge) hoppas jag. Jag ser fram mot att få börja skruva ihop allt igen. Tempot blir mycket lågt pga värme och mycket annat som behöver göras med hästar,stall, gräsklippning etc. Visst är det konstigt att man (hon,ni vet!) skaffat så många hobbies att det inte finns nån tid kvar för allmän slappning.
Hoppas ni alla får en härlig dag och ni som har semester gör något som inte har med ert ordinarie jobb att göra.
Helgen har används till fiske fick 3 fina gösar och en kraftig solbränna fick såva på mage natten till söndag men nu är det bra har inte ens börjat flagna så jag smorde väll ordentligt, valpen står o skruvard än över 30 grader i solen där min valp står, lär serva volvocombin för fiske tur till Norge om 15 dar den får väll slita bra en ca 350 mil som resan är planerad till, men sjunker teperaturen så skall låd fan ner på valpen, håller på att kolla efter en låda till bra pris men får nog leta ett tag, hinner jag skruva isär eländet så kanske killarna på Lapplander har det jag behöver skall ju endå till deras trakter. ha en bra dag och glöm ej sol oljan mvh Hasse

@ hhansenfishing.com
Den första bilden (inlägg #4) fattar jag. Men vad betyder den andra (inlägg #5) + ska det inte vara "cash" (kontant) i stället för "cach"? /Gusten

Klurigt… man skall inte stava helt rätt…men så att man ändå "förstår"!
Det fungerar…genast får man respons och folk klurar lite extra. Har aldrig tänkt på hur finurligt det egentligen är för att få ut sitt budskap… ;-)
Förnnande marknadsnasare det var dom som skrev texten efter som jag har skrivsvårigheter,men det verkar dom ha också, jag får försöka skaffa fram ett blått S,
mvh Hasse
kanske man kan sno ett från (athers)-s=(ather)vad tycker ni som kan stava?mvh Hasse

#7 När jag var i tidiga ton-år fanns det en tröja med en tecknad sandstrand med tillhörande palmer och en sol strålande från klar himmel. Nu när man är lite mer haj på engelska än man var då fattar man lite mer av den tvetydiga innebörden i texten "Sun of a beach" som stod under bilden… :)
#8 Jag har en polare som har dyslexi. Han är ruskig på allt som har med International Scout att göra och har alltid pysslat en massa med bilar. Det var väl inte så lite tonårsbuse vid den åldern och han är väl fortfarande rätt vild. Jag skiter i att han inte är nåt vidare på att läsa eller skriva, för det är en sjuhelsikes polare och det är säkert du med.
Dagen var verkligen VARM. Och det ska bli värre i morgon. På verkstan där jag sitter och rotar i robotcellerna är temperaturen på kokpunkten och syrehalten farligt nära noll. Det är bara nyhetens behag och mitt genuina tekniska intresse som får mig att komma nån vart med grejorna.
Erik, Nässjö
Dagen var varm
barna har legat i lek-poolen och pappa har snickrat och målat lite TGB.
Åter en varm dag blir det för varmt kan man krypa under TGB där är det skugga, nu är underredet genomgånget tanken behandlad 4varv imorgon skall den på plats det var första semestdan.Trevlig fortsättning på sommaren.

#11 Ha du SNICKRAT tgb??
De har jag med!!!!
Har byggt en dubbelsäng som e hopfällbar så man kan fälla upp sätena igen,,, Dubbelsängen är bara till mig,, 
Fast,,,, om man hittar ngt vackert i kättilstorp så kan jag nog tänka mig att dela,,,