Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 976 ggr
AEriksson
0

God morgon - Tirsdag 4/7

Strålande morgon på den andra semesterdagen Cool

Blir lite skruvande på TG.n idag, byta packning i styrväxeln och måla lite till.

Ha en kanon dag

hhansenfishing.com
0

God morgon solen skiner från klarblå himmel, skall kolla lite på volvocombin i dag och försöka att hitta på något annat än nylåntråd till gräs trimmern fan dom äter ju tråd, skall prova borst stål från komuns väg borstar,får väll ha dom stora stövlarna på när jag testar utifall dom lossnar,det blir ett spännade projekt, ha det bra mvh Hasse

sos
0

Hejsan,

Fint att styrväxeln ordnade sig för dig Eriksson…måla är ju en lagom sysselsättning då vädret fint, med betoning på "måla lite".

Nylontråd i grästrimmern, håller ju inget vidare men då skonar man ju buskar och träden lite grann i alla fall. Prova med något "stumt" och då låter ju borst som en bra ide, t.ex. tunn vajer är ju inte så bra då tråden gärna vill linda sig kring diverse objekt och sedan gå av…om den inte går av ? Förvånad

mvh Stig-Ove

omega24v
0

Morrn!

Skållans hett redan. Ha det gott alla ni som har semester (och ni andra också så klart)!

Var till tippen igår och med lite annat som tog tid, så blev det inget på flaket gjort. Ska svetsa det sista ikväll och beroende om orken finns ska här sopas rent med roterande stålborste och rostskyddsmålas också. Fan va allt tar tid!

Erik, Nässjö

soren-b
0

Hej Tisdag

Nordlig vind och växlande målntäcke 21° Härliga Härjedalen är nu snöfritt på fjällen, nu är det sommar Cool

Valpen har fått nytt luftfilter från en pegga 205 GTI, så nu kan Weber  förgasaren andas ren luft.

Ha en go da    Sören

hhansenfishing.com
0

God eftermiddag hu svetten dryper hadde 25 grader i skuggan och har renoverad båda frambroms oken och bytt bromsklossar +dubla oljebyten och filterbyte och fixat gräs trimmern med borst från en sopvals verkar o utslitliga om man gämför med nylontråden som slits ner hela tiden, dom bubla oljebytena var på samma bil jag slog i billig ok olja och lät bilen gå i 5 min och sedan tömma och filterbyte och i med helsyntet åt helskotta för dyr för en volvocombi 88a, men det ser lite trevligare om oljan har samma färg när man kollar nivåvn som den man slog i och nya bromsar är aldrig fel om man skall till Norge och köra, får se om jag orkar med en motortvätt för kan ju ha tur och få lite vatten på sej i värmen, annars är det väll bara och ta vovven och gå ner till ån och bada tycker att jag gort mej förkänt av det kanske en kall öl också. Ha de bra allihopa mvh Hasse i åmotsbruk

B1n4ry
0

Jag får väl berätta lite vad jag håller på med som just nu tar mer eller mindre all tid från min terrängbilshobby. (Det pågår ju lite rostlagning på min TGB11 så att den skall bli fin till Renajsträffen i höst)

Mina dagar är just nu rätt långa. Först 8-12 på mitt "vanliga" jobb som datatekniker. Föga upphetsande och mest "städa upp inför semestern"…

Vid lunch bär det varje dag denna veckan av till en idrottshall fram till 21-22-tiden. Dock inte för att idrotta. I hallen håller vi på att bygga upp en komplett scen med all ljud och ljusteknik. I morgon onsdag, till och med söndag kommer band och artister att repetera in alla låtar inför "Heartbreak Tour" som vi åker iväg på i nästa vecka. Jag kommer alltså tillbringa ca en månad med att åka runt landet tillsammans med Christer Sjögren, Charlotte Pirelli, Björn Kjellman, Tommy Nilsson och Jimmy Jansson.

Mitt jobb på turnén är att vara "Mickman", dvs en av tre ljudtekniker. Jag har huvudansvaret för alla kablar och mickar på scenen, alla trådlösa sändare och mottagare, samt en del annat. (vi har 16 trådlösa mikrofoner och 12 trådlösa medhörningssystem så det blir en del frekvenser att hålla koll på…)

Så detta kan vara en förklaring till att jag inte syns så mycket varken i skogen eller på forumet under några veckor framöver. Däremot hoppas jag möta många gröna fina bilar på vägarna! ;-)

//B1N4RY