Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1284 ggr
Svana
0

Demontering av frihjulsnav??

Hej vänner. Nu har även jag hittat hit till den nya sidan. Jag har precis varit ute och lekt lite och upptäckte tyvärr(..mitt i ett dike..)att 4-hjulsdriften försvunnit. Felet har jag funnit i ett av frihjulsnaven men får inte loss det. Jag har lossat skruvarna runt och fått den att glappa ungefär 4mm men sen är det stopp. Runt vredet sitter den lilla kåpan fast i små insexskruvar som var runddragna redan innan jag började :( Jag vet tyvärr inte hur konstruktionen ser ut,sitter det nån låsring eller nåt innanför den där kåpan blir jag nog tvungen att skära av skruvskallarna och då även delar av den kåpan. Jag vill inte bända och slå innan jag vet varför navet inte vill krypa ut..På navet står det ett märke "AVM" .Nån som vet hur jag ska gå till väga? /Svana

Dexxas
0

Det sitter oftast en Seegersäkringsring (låsring) på axeländen innanför vredet du talar om, så du måste väck med insexorna(tumstorlek) innan du får loss navet…

Dex

Dexxas
0

Ett tillägg innan du kvaddar navet, testa att borra bort skruvskallarna, resten av skruven borde då sticka ut så att du kan ta dom med en tång…

Dex

Svana
0

Visst Dexxas..gick bra att borra ur dem. Gjorde rent och smorde upp igen och nu funkar det fint. Provade i lite lättare terräng först innan jag attackerade diket igen..haha

egil
0

Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam