helvete också
Passa er för såna billiga plast tanklock som bensin stationerna säljer skulle dra upp den dag och under delen trillade ner i tank röret och förmodligen ner i tanken finns någon risk att ha den flyttande i tanken eller måste jag skära upp tanken eller kan jag bara strunta i de köra ändå med den i ??

Osis…
Det är ingen risk…låt det vara. den skall ju tåla bensin… i och för sig så är dagens bensin rena lösningsmedlet men plast biter det inte på, alla nya bilar har ju plasttank idag pga bl.a rostproblem…äldre snöskoter-motorer får till och med packboxarna upplösta…gummit blir som deg.
Om du ändå vill ta ut det…och säkerligen hittar du lite annat smått och gott också…fyll tanken med vatten innan -annars exploderar det med 100% säkerhet när du skär/svetsar i den…även med vatten i finns risk för en lurig luftficka…riskabelt.

Jag skulle nog också låta den vara kvar där i tanken. Mer jobb än vad det är värt för att få bort den därifrån. Och framför allt är risken lite för stor.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
En kompis vattenfyllde sin tank som satt i en bil. Sen började han kapa eller svetsa, kommer inte ihåg vad det var. Men PANG ! sa det och tanken exploderade. Så gör inget dumt. Inte värt att riskera hälsan för något sånt.
går det inte att komma åt genom hålet till tankmätaren dom brukar vara rätt så stora ?????
om jag låter den ligga kvar i tanken och kör med lite bränsle kan tätta bränsle filtret i tanken så förgasarn inte får bensin finns de risk för de
@ …om jag låter den ligga kvar i tanken och kör med lite bränsle kan tätta bränsle filtret i tanken så förgasarn inte får bensin finns de risk för de
@
Minimal risk.
Tuta och kör.
Pelle
tack!
jag låter den vara kvar i tanken ska försöka att få tag i orginal tank lock fast då får jag väl förmodligen betala för hela tanken för det är väl ingen som släpper bara tank locket ?

Jag kanske har ett tanklock om du behöver, kan kolla upp det.
/// Joel
Troligtvis så kommer inget att hända men OM det nu skulle kunna hända nått så är det väl att plast grejen kan få för sig att "fastna/trasla in sig" i tank armaturen men som sagt var det blir ett senare problem inget att hänga upp sig på i nuläget. 
HYGLIGT! Va vill du ha för den du kanske har mer delar är ute reservhjul+hållaren på bakdören mvh: defender
Motoroldies lär ha tanklock - men dom är den blanka varianten.
Lite slipduk och målarfärg kanske skulle gå …
Lycka till.
TACK: för bra info ! Defender
My pleasure - att ibland träffa rätt..
Sorry - för tidigare miss-info
Per.
har kör ca ca 7 mil med valpen och inget har hänt de va skönt

ta en grov ståltråd, böj ena kanten "120" grader (ungefär) stoppa ner den genom tanklocket och se om du inte får tag i den (ståltråden måste vara 1-1.5 meter lång) -det finns ju en chans att den fastnat i nedre delen av röret…-då får du bort ETT orosmoment ;) -lycka till.