Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 588 ggr
gusten
2006-07-21 15:44
0

Växlingsproblem.

Halloj! Vid ett flertal till fällen (dock ej varje gång) så råkar jag ofrivilligt svarva kuggarna på tvåansväxel och ibland även backen(ej på de andra). Detta tror jag händer mest då jag ska lägga i växeln. Jag tycker att jag har trampat kopplingen i botten så mycket som det bara går och då händer detta. Konstigt att det inte är varja gång? Är det något stort ingrepp som måste göras tro eller är det bara jag som kanske är slarvig? Det gör ont i hela kroppen liksom…. /GustenCool

Therese-jhfd
2006-07-21 19:47
0

Skadad synkroniseringsring?

omega24v
2006-07-21 22:06
0

Kolla kopplingsvajerns spel, den kanske tar för långt ner. På min var det tvärt om, kopplingsvajern var för spänd, så den slirade något när det började mota för mycket.

Erik, Nässjö

putte
2006-07-22 02:06
0

Som nämts förut. Lättare å svara på en fråga om man nämner vilken bil typ de gäller. Men om de gäller en "valp" så kolla att du har fullt slag på slavcylindern. Så att de frikopplar helt. Men de låter mer som att problemet är synkroniseringsringen på 2ans drev. Att de låter när du lägger i backen är inte ovanligt. Finns ej synkring på backen.Glad

gusten
2006-07-22 13:24
0

#3: 903 B.

Vid senaste turen igår så noterade jag noga "hur jag växlar". Råkade vid ett tillfälle gina med växelspaken. M a o inte riktigt passera neutral på vägen mellan trean och tvåan. Så jag hoppas bara att det är "slarv" från min sida. Jag tar till mig tipsen och fortsätter vara noggrann. Tack och hej! /GustenCool