Hyvää huomenta - Torsdag 6/7
Strålande fint väder i Jokela nord för Helsinki, lite över 23+ och det ser ut att bli varmt och gott.
Idag blir det en tur in till Helsinki, skall försöka får ner lite glass och kanske en kall pilsner om min kära kör hem.
Trond på Lapplander.nu har skickat lite färg som säkert ligger hemma och väntar, så då skall min TG äntligen få rätt färg, ser fram i mot att ta henne ut i skogen för lite seriös körning.
Ha en fin torsdag folket 

Glass ??? Ej kuun pilsulle paarin…raj-raj-raj, missä minä asuun ?
stavningen blev väl som den blev 

Ei saa peitää heter det väl! 

Det enda på finska jag kan och det var säkert inte rättstavat heller…
På Småländska Höglandet är det Högsommar, vill jag lova. Inomhus går det nära nog inte vara och utomhus gör sig bäst i skuggan, helst med nåt blött i ett glas med avsikt att nedhällas i strupen. Om man ska befinna sig i solen, bör det ske med större delen av lekamen nedsänkt i H2O.
Erik, Nässjö

#2 Ei saa…- har du läst på ett el-element?
Översättning från #1
Glass ??? Nä till baren och hinka pilsner…raj-…, var bor jag ?
Mite yxe kaxe kolme vise. perkele satana filandia (NU). Detta är väl grunderna att klara sig Finland

#3 Rätt!
Ni vet alla vilken låt jag menar om ni hör den, men att jag skulle lyckas beskriva den här och nu så nån begriper är inte troligt. Men jag skrattade gott när jag hörde en arbetskamrat sjunga "Ei saa peittää, lomma lomma ei --- lomma lomma ei ---lomma lomma lomma ei".
Erik, Nässjö
Jo, da: Den ligger og venter.
Har du noen skog å kjøre i på Frogner?
Serveren ville ikke ha videoene fra vår forrige tur i Romeriksåsen, så jeg legger inn linker til dem i stedet:
#6 Ser inte fel ut
du får slå en signal nästa gång…. om dere vill ha med en stor valp.
Vi annonserer turene først, ca 1 uke før vi drar.
Jeg tror ikke det blir noen tur i juli, alle er på ferie, men det blir en tur fra fredag til søndag i august.
Jeg gir deg beskjed når jeg vet mer.
Her er en videosnutt fra påsketuren i Bjurbäcken:
http://www.laplander.nu/galleri/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6469

voj vitto…..det enda jag kan på finska……och rauta kankki!

God öl här på västkusten!

10# ha ha ha ha
#10 fuck yoru

Varför glidmedel när det finns bakmargarin?