Häftig kärra!
En sådan vill jag haaaaa…

RIKTIGT avundsjuk. På att du får köra… :) Ska bli bättring på det här om ett par veckor. Jäkligt snyggt med hela bilen i samma nyans! Blir så på min med, fast ljusgrön.
Erik, Nässjö
Ser ut att vara en 1112:a från början? Och har du monterat bort alla avbärarlister? Och är den lite krockskadad i höger bakhörn? :)
#6 Listerna var redan borta när jag köpte den… och det samma gäller plåten bak 

@6
Men det är/var en 1112:a, va? :)
#6 Nja… min tidigare var en 1112 och det enda som jag har på min nya är ett fäste för "en" antenn på taket, något annat finns inte på bilen som tyder på en 1112:a.
Mvh Andreas
Konstigt.. Jag har aldrig sett en vanlig terrängbil förut som har gummi"strapparna" för fönsterna.. De är ju till för att hålla fast mörkläggningsluckorna på b.la. ratgb1112..
#11 Det stämmer det, inte jag heller. Men som sagt.. ett fäste på taket och strapparna på fönstret är det enda som stämmer med en 1112, resten av bilen ser ut som en vanlig 11 bil.
Men kanske kan det ha med att denna blivit vitmålad och klargjord för tjänst i FN ???

Finns ju vissa chanser att din bil fått en 1112-kaross som blivit över på grund av att den bil som skulle haft karossen hann bli illa skadad innan bytet. Frågan är hur långt man hann med karossbytesserien innan man började banta ner den delen av försvaret. Kanhända det fanns karosser kvar som sedan användes när man gjorde iordning bilar för FN-tjänst?
Hur länge använde man den radioutrustning som fanns i den här generationen radiobilar? Eller används den fortfarande?
Erik, Nässjö
@12
Den kanske har fått dörrar från en 1112a efter att de som satt original blivit skadade, eller så.. :)
@13
1112orna används fortfarande inom FM.. De flesta, om inte alla, har blivit ombyggda för att använda det nya Ra180 systemet istället för de föråldrade radioapparaterna från 60-talet..
#14 Väldigt troligt…. men har alla 111 bilar ett antennfäste på taket vänster, ovanför föraren ?
Ja, det fästet är till lufor-mottagaren (LUftFörsvarsORientering) så den har alla..
1112 har takluckan i lastutrymmet, vanliga 11:or i passagerardelen, av någon anledning. Så var det på minna vagnar i Makedonien -93 iaf.
//donSisu
@17
Jo, det stämmer bra.. Anledningen att 1112an inte har flygvarnarluckan i mellanutrymmet är att personalen som arbetar därinne med kartor, radioapparater och dylika saker kanske inte hade uppskattat att en ksp-skytt hade stått på deras bord.. :D
Summa av det hela är att min då bara har fått ett par dörrar från en 1112:a 
#0: Snygga bilder. Det kanske är dags att byta bild i sidhuvudet? :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Ser hemskt kallt ut……
Appropå temp, jisses vilket drag det är i extra värmefläkt som jag har i min raptg -67! Nån minut med den igång och man börjar kvida av syrebrist samt svettningar!