Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1951 ggr
Wolfman
0

Stöldskydd...

Hur är det med stöldskyddet av 11 o 13-bilar?

Någon som har ngn bra modifiering för att göra det surare för den som vill plocka med bilen…(typ längre tid än 10 sekunder)…

AEriksson
0

1. Pittbull :-)
2. Rattkrycka
3. Ta med tändkablar
4. Ta ut nyckeln till huvudströmmen

Själv har jag haft många Valpar mitt i Göteborg, bara blivit av med en, och det var den gången jag inte satte på rattkryckan.

Mvh Andreas

mikal
0

Finns det folk som vill stjäla Valpar!? Skrattande

Jocke_SBG
0

Känns som det räcker att fimpa huvudströmmen. Nästa steg kan vara en dold strömbrytare till tänsdpolen eller liknande.

pyyber
0

Då jag hade Amason körde jag också med dold brytare.

AEriksson
0

#2 Den jag blev av med, blev tagen av någon som också kör valp…för det var tydligt gjort för att plocka delar.

sos
0

#5 Det är ju det djävligaste…att någon tar bilen för att testa och i stundens ingivelse är ju nog så illa och till det fungerar ju startspärrar m.m - MEN en djävel som är ute efter delar planerar ju det hela och har kunskaper… för dem så bör man ta till, jag tror det var Ekborg i en revy som sa det, HÄ BA BUNT IHOP OCH SLÅ IHJÄL

zingo_112
0

ja det håll jag med om

xarfez
0

Hur är det, kan man inte tjuvkoppla en valp genom att kortsluta två säkringar? (något man hörde i lumpen)

Jocke_SBG
0

#8 Måste vara en saga för bra för att vara sann Cool

Dom som verkligen är ute efter delar är svåra att komma åt. Garage med fett larm är väl det som hjälper… Det ända man kan göra är att göra det så tidsödande som möjligt, det är inte många biltjyvar som vill skruva och dona för länge…

hhansenfishing.com
0

hm på min är det bara att dra ut  en spak och trycka på start knappen knappas svår stulen kaske man skal årdna något lurigt att göra innan den startarGlad

Wolfman
0

Jag fick höra ett litet trix för att forcera dörren (utan skador), typ 2-3 sekunder…

Tänkte stoppa in lite utrustning i min så jag måste lösa det på ngt sätt. (Tazers och hagelbössor räknas inte, tänk om man glömmer ngt och tassar tillbaka sömndrucken ngn natt?).

Anders 303
0

# 8 - 9   Det går att kortsluta 2 säkringar för att starta bilen.

Cool

hhansenfishing.com
0

När jag jobbade på bilbärgningen hadde vi lås öppning som en känst och vi fick åka till bilfirmor och kolla hur man enklast och utan skador och snabt tog sej in i olika bilmärken och det var skrämmand hur enkelt det kan vara med dom enklaste grejjor en anten och lite ståltråd rätt böjd och i hopsatta kom man in i dom flesta bilar på under en min och så skulle man ha ca 500 spän för det det kändes för jävligt men vi åkte ju ut dygnet runt så någon lär ju betala, obs praktiserar inte på fritiden eller lär ut yrkes hemlig heter,utan tycker som ni bunt i hop dom och slå i hjäl dom, eller var det Ekborg som tyckte så om några. ha det gott mvh Hasse

B1n4ry
0

De flesta Volvo 740 med centrallås kan man t.ex. öppna på mindre än 5 sekunder utan att det ens syns på bilen efteråt…

Och Volvo skall vara en säker bil… *suck*

Huvudbrytare på något lurigt ställe är nog en bra idé! 

//B1N4RY

xarfez
0

#12 jag tänkte väl det ;)

Sugga
0

I lumpen så bankade vi på 11:ans dörr då trillade plastlåset ner och det gick att skjuta upp rutan, sedan tog man namnbrickan och kortslöt på några säkringar och vips hadde man en bil. Otroligt skoj bus med han som ansvarade för bilen, vanligtvis fick han panik när bilen var borta  hehe Skrattande

När firman ägde 11:an så stod den i tre år mitt i stan och har fått stå ifred för inbrott utom den gången någon glömt låsa men då var det bara en trött festnisse som tog sig en lur där bak och dessutom tappade plånboken i bilen. Däremot har den blivit nerspydd, nerpissad och spraymålad.

Kan inte stöldskydd ala Mr Bean med hänglås och lös ratt vara något

sos
0

Många förslag blir det… så jag kommer också med ett:

Koppla in en extra tändspole via dold brytare och anslut "tändstifts-ledningen" till förarstolen eller ratten… blir ganska otrevligt att prova starta då… eller ta en "monsterkondensator" och koppla in… massa volts sprak inne i hytten kan nog få den modigaste att hoppa ut.

Extra tändspole och tändstift monterat i extra lyse var förr ett sätt att släcka ut polisens trafikradar…sedan kom LIDARn…

Wolfman
0

Jo, det var ungefär det jag tänkte på, om det fanns ngn bra mekanisk lösning/modifiering där.

Det elektriska har jag inga problem att lösa.

leo-
0

kran på bensinslangen ( bilen startar och går ett par hundrameter för att sen stanna) och samtidigt en hållkrets med fördröjning till tutan

summa sumarum är att bilen stannar och går inte igång igen samtidigt som den börjar tuta

AEriksson
0

#17 He he he he…det var precis det jag tänkte när min ena Valp rullade iväg för att bli slaktad.

Mvh Andreas E

wodger
0

Funkar inte på 740 efter -90, dom satte plastlock för…..

Cool