Hydrauliska brytkontakter som styr 4wd
Undrar ifall någon vet var de "hydrauliska brytkontakterna" som styr 4wd på en C202a sitter fysiskt på bilen? (se urklipp från elschemat i bilagan). Jag har efter att ha fått tag i elschemat för bilen insett att det ska sitta sådan på bilen men vet inte var jag ska börja söka… Som jag skrivit i tidigare inlägg så verkar de förra ägarna inte riktigt ha kopplat allt rätt på bilen så jag måste tyvärr gå igenom allt för att se till att det är kopplat som det ska..

finns bara vakumventiler för winch och drift, kolla till höger på batterilådan ovan motorn, till winchen sitter dom under bakre nedre motorkåpan
det var det jag också trodde..men när man kollar/läser instruktionsboken så verkar det annorlunda. Där står det att C202an har funktionen att 4wd kopplas in vid kraftig inbromsning också vilket jag antar att "brytkontakterna" som nämns är till för? Vakumventilen är bara till för att slå av/på vakumet till klockan som drar fördelningslådan om jag förstår rätt.
är det inte kontakten som sitter bakom bromspedalen då där sitter en kontakt som blir intryckt om man trycker hårt på bromsen och den sår mn trycka till backa manuelt
den kontakten som (zingo) pratar om är till för bromsvarningen dåliga bromsar.
ok sa det ar det den ar till for jag har inte varit hellt saker pa vad det var for kontakt men da vil jag med veta var den sitter tror jag har samma fel som dig (lindbergf) isa fal
mvh jocke

bromstrycksgivaren sitter vid pedalen och aktiverar magnertventilen till 4hjulsdriften, även den "bromsvarnar" givaren som ovanstående nämner.
Har du frihjulsnav?
Isådant fall har nog tidigare ägare kopplat ut tryckgivaren för att inte slå sönder drivlinan då framaxel står still medans bakaxel snurrar.