Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1127 ggr
sm0wiu
0

Hetare än skärselden!

Hej på er!

Min 11:a har helt plötsligt blivit riktigt varm när man kör, tempen som alldrig gått över c:a 95c har nu börjat vandra uppåt 120c. Har både bytt vätska samt spolat ur kylaren med elakt maskindiskmedel och rengjort alla slangar. Jag har el-fläkt på bilen och den snurrar så fint så, men fortfarande så blir tempen en aningens för mycket.

Tips???

Chrilled
0

Godmorgon!

Jag tycker det låter som om termostaten är kass, byt den så skall det nog ordna sig.

MVH
Chrille

limpa
0

japp jag håller med.

mopar
0

och är det inte termostaten så byt temp-givaren…-dom kan gå sönder, har varit med om det ett par ggr.

sm0wiu
0

Ok!

Finns det "Sommar" o "Vinter" termostater till dessa som det gör till "vanliga" bilar??

limpa
0

du ska ha 92 graders om inte jag minns fel oavsett årstid

rp45560
0

det kan vara luft i systemet om du precis har bytt kylvätska….har du följt instruktionerna enligt manualen….det kan vara besvärligt att fa bort all luft…

har haft samma problem

sm0wiu
0

Njaa..luft vette katten om jag har, luftat enl konstens alla regler, dock upptäckte jag att en utav dräneringsnipplarna, precis vid utgången på kylaren verkar vara otät. skall kolla detta efter helgen. Termostaten, kan Altyco ha dessa??

rp45560
0

altyco har termostater.

mopar
0

även laitis, mecca, biltema, forslunds, OK har…-det är samma som till vanliga svenssonbilar..

sm0wiu
0

OK.

Tack för alla tips! Skall ta en dag nu när man har semester och titta över bilen ordentligt!