Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettteknik
Läst 896 ggr
Pare
0

Bromsolja i insug?

Hej på er alla!

Har nyligen köpt en c202 -82 i vår. Var i behov av renovering och kärlek. Men nu till problemet, jag råkade lämna den med lågen inkopplad och så fick den stå i ett par veckor. När jag sedan skulle använda den så var ena bromsvätskebehållaren tom och det bolmade vitrök ur avgasröret. När jag kollade vad som också rann ur avgasröret så var det bromsolja. Nu till min fråga, kan den suga in bromsoljan via vakumslangarna till grenröret om man har något inkopplat t.ex. "lågen" eller vinchen?

M.V.H.

Pär

JanneH
0

Nej, det som har hänt är att ett broms servo har gått sönder.

Det är det enda stället som det kan komma bromsolja ifrån, och hur du har lämnat vinsch och fyrhjulsdrift spelar ingen roll.
Då motorn stannat finns inget vacuum…..
Byt servot så löser det sig….

Pare
0

En får tacke för visat intresse. Jag får väl ta och byta dom, undrar bara om det går att se viken av dom som felar? Så slipper man att köpa två nya.

M.V.H.

Pär

JanneH
0

Sannolikt den som är kopplad till vätskebehållaren som var tom…..Låter inte det logiskt???=)

Pare
0

En får tacke så mycke. Givetvis är så, dumma frågor får dumma svar

M.V.H.

Pär

JanneH
0

Inte min mening att vara nedvärderande, men jag anser att det var ganska tydligt vilket av dom det var fel på….kunde inte låta bli att "vitsa" lite…..

Sorry, ska inte upprepas….

Janne

Pare
0

Janne det gör inget, man måste ju få skämta lite. Det är så schargongen går. Har provat att renovera vacumcylindern i stället för att köpa en ny. Det var gummipackningarna som hade börjat bli för stora, så jag har provat att fasa plastkolven som trycker på packningen. På så sätt gav det plats för en tunn o-ring som spänner ut packningen som då tätar bättre. Framtiden får utvisa om det fungerar, än så länge är det tätt.

M.V.H.

Pär