Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 743 ggr
Lennart
0

God Morgon 7/8-06

Hej alla

Nu är semestern slut ( trist), är åter på jobbet efter en skön sommar

med många valptimmar bakom mig.

Har lyckats montera en winch ( tog 2 dagar, måste flytta soppatanken). Fick tag på alla delar ( ink. skruvar,block m.m !!).

Den är urstark och kan lätt dra upp bilen även om du sitter ordentligt i klistret. Prima Svenska varor.

Hör av er om ni har frågor.

MVH

Lennart

D110
0

Gråter jag började igår efter 4veckor sem. Men jag lever på att jag ska till Mallorca om 5veckor de ska bli sköntGlad

omega24v
0

God morgon från Nässjö på Småländska Höglandet!

Helgen bjöd mig ungefär 25 timmars arbete med sexhjulingen. Flaket har golv efter lite figursågning av brädorna, sista omgången färg och rostskydd är på.

Hela hytten fick samma färg samtidigt, efter att passagerarsidans framruta plockats ur. Dess plats i hyttramen var inte så överdrivet långt från att rosta igenom, men det räckte med en maskinborste och rejält med rostskyddsfärg, tack och lov. Jag får plocka ur den igen, eftersom jag inte hade nån fönstertätningskitt, men det är nog gjort på en halvtimme.

Skarven mellan tak- och frontplåt borstades ren och pillades ur, rostskyddsfärg på, karosserikitt och så - givetvis - försvarets ljusgröna sommarkamouflagefärg. Hytten har ett par ställen till som måste åtgärdas rost på, men de har jag frankt målat över tills vidare.

Som final på helgen fick höger hjulväxel ny damask igårkväll. Innan jag var klar var det i stort sett mörkt, så det är tur att inte bilen måste flyttas. Växeln sitter på plats och hjulet bär bilen, men inga bromsar eftersom jag ändå ska mecka vidare med dem nu i veckan.

Varmt var det! Så solbrännan börjar bli ganska bra faktiskt. Idag verkar det bli samma väder som igår, så det är bara att gratulera alla semesterfirare!

Erik, Nässjö

soren-b
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå Måndag

Första dagen efter semesternLedsen tungt…

En skön och lugn semester med lite valpåka och skruva.

Härliga Härjedalen med 26° och vindstilla och otroligt lite mygg och knott, man kan vara ute även på kvällarna.

Vi har haft våran årliga 2 dagars folkrace tävling och jag har varit där med valpen och bärgat, och fick sälskap av en "liten" 4WD.

Ha de så gott ALLA

Sören

jockum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena moss!

Jaha då var de Måndag och i dag har de byggts altan, precis som i helgen. 80 kvml, blir många trallskruv men i eftermiddags åkte den sista i.

Har även hunnit med att göra en däcktrycks-klocka eller va man kan kalla det. Ska se om den funkar på Cooperfestivalen nu till helgen. Dock måste de först fästas en slang me koppling till däck-ventilen som ni säkert ser.

//jocke