Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettköp-sälj
Läst 3428 ggr
StureG
0

Valp 9033 sälges

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Volvo valp 9033 1967 2500 mil nybesiktigad nya batterier. Civilregad 2000 men har därefter endast använts i Hemvärnet till 2005. Mycket av orginaltillbehören medföljer t.ex. snökedjor, spade, trafikspade, verktygsväska nästan komplett, sladdlampa, jordspett, antennutrustning enl. bild, radiobord mm. OBS EJ RADIOAPPARATER. Bilen är i perfekt skick.

0611-70017 070-536 0767   sture-grund@spray.se

Forsell
0

Varför vill inte hemvärnet ha den kvar?

donSisu
0

Förmodligen för att HV får inte ha några fordon längre…förutom IP, InsatsPluton som får låna, på gott och ont, tgb221 för tp och tgb11/13 för ledning, vid övningar.

Det krävs nu mer antingen att fordonet är kronskyltat, att det finns "BOA" (Beslut Om Användande) och att det är CE, SIS och säkert en hög till med godkännanden för att få användas innom HV.

Dvs slutet för alla valpar, civilregagde tgb11, gamla KP-bilar, stabsvagnar, kokvagnar etc etc som HV personal själva fixat. 

Så tar man kål på uppfinningsrikedom och initiativ! 

//donSisu

StureG
0

Det ligger mycket i det där, för vår del var motiveringen att det inte finns krockkuddar i valparna. Jag har dock för mig att dom bör vara lika dom som finns i tgb 11, 13 och 20. I övrigt är tilldelningen av kronans fordon till Hv olika i landet.

donSisu
1

Samt att de saknade katalysator. FM har ju helt plötsligt blivit miljövänligt! =)

Vill minnas att det är av "miljöskäl" som vi inte längre får åka på FMs övningsfält med terrängfordon… 

Vet dock inte om det är så mycket bättre med de nya fordon som tillförs, mer eller mindre ersättare till Valp (903x) och 11/13/20/30/40…

Någon som sett airbag i Galten eller Patrian?? Skrattande

(När nu HV kan få del av dem…höhö!)

//donSisu

Wolfman
0

Antar Galten exempelvis är så "tung" att den inte behöver airbags.
Som att krocka med en stridsvagn… det den kör på blir mos.

Jag har sett Galten, men inte så ingående att jag sett hur den är uppbyggd. Om bur, och isåfall extra-förstärkt?
För det är ngt som alla tunga fordon har gemensamt, hur säkra de än är i krock med andra fordon, lägger man dem på rygg, riskerar de implodera. Ju tyngre, ju sämre.

gusten
0

Undrar hur en ur-valp skulle se ut efter en frontning med en annan bil i olika hastigheter? I tidningen Värnpliktsnytt för några år sedan hissades en 11 upp i en kran och släpptes med fronten först. Kommer inte ihåg höjden och hastigheten som det motsvarade men kommer ihåg att rattstången hamnade en bra bit upp i skrevet på en eventuelll förare. Ratten satt rejält inne i bröstkorgen. Så jag har sagt till gumman att om jag smäller med min 903 så blir hon änka. Visst beror det på hastigheter och höjd på den som man smäller med men en gammal bil med den ramen borde väl palla en del, eller? Vidare så tror jag att Värnpliktsnytt reportage bidrog till hastighetssänkningen för FM´s TGB till och från övningar på vägarna. Har själv suttit i 55 Km/h mellan Uppsala och Tierp i vägrenen…., inte kul. För visst var det väl max 55 på 70-väg och 70 på 90-väg? /GustenCool

StureG
0

Bilen är SÅLD! Vet inte hur man får bort annonsen?

StureG

Pizza_DUDE
0

@6

Hastighetsbegränsningarna inom FM för terrängbilar är 70km/h vid mötesfri väg, och 55km/h när det finns mötande trafik.. Dvs, på exempelvis "2+1" väg med mitträcke får man färdas i 70km/h, och på exempelvis landsväg utan mitträcke är det 55km/h som gäller.. Det har ingenting med vägens hastighetsbegränsning att göra..

AEriksson
0

#7 Om du skall ta bort annonsen så måste du ta bort din posting.

Mvh Andreas Eriksson

StureG
0

Ursäkta en okunnig!! Men vad är en posting? Jag tror att jag har letat igenom hela forumet, men jag kan inte hitta något om posting.

Mvh StureG

leo-
0

Under ditt namn och bild står det hantera klicka på den och sedan redigera sedan kommer din annons upp och bredvid publicera inlägg står det avbryt    tror jag iallafall

JDW512
0

krockminne från salig I2 i Karlstad:

En 903 o en 11'a på blankis på kollisionskurs i gathörn med 8 låsta hjul, hastighet vart väl knapp promenad sista metrarna:

11'an: fotsteget lite inböjt, lackskador på kofångaren

903: skrotad, vek in framändan mot sätena. chauffören skadade foten o vart allmänt blåslagen.

wodger
0

Ahhhhh….!

Va avis jag blir! Vilken skönhet! Min ser ut som tusan…..

Gråter