Lugna vägar för valp
Jag ska ut och köra med valp i Sverige, vill inte använda mig av motorvägar och landsvägar med hastighetsbegränsning 90, utan vill köra på vägar med max tillåtna hastighet 50-70 km/timmenn och så klart skogsvägar. Nu har jag letat och letat men inte hittat någon vägkarta med snabbvägarna undantagna, dom kartor man får på bensin mackar har bara motorvägar och snabba landsvägar i stort sett. Även fast man får köra i 40 km/Timmen på motorväg är det inget att rekomendera. :-)

Kolla Ducatiklubben, de hade i alla fall förr en karta med "goa" vägar att köra. Betydligt trevligare än "dikena".
Erik, Nässjö

#1 Tackar, Ja här hittade jag "Utmärkta vägar" som man kan beställa för 100 kr, efter att man har blivit medlem, med vägar upp T.O.M Mora,
http://www.ducceklubben.org/prylar/karta.shtml
Skulle vilja ha nånting som var gratis och man kunde tanka ner på en gång. det fanns någonting som man kunde söka antingen den snabbaste vägen eller den kortaste på förut, men då ingick inte skogsvägar grusvägar och vägar med hastighetsbegränsning 50-70 km/timme D.V.S vägar som passar att köra valp på. Någon som vet några andra alternativ?

Välj Sveriges länskartor, län, kommun och "öppna tittskåp". Det är bara att zooma och panorera. Först är det vägkartan, sen blå kartan, gröna kartan och så grönsaksbladet. Kanske inte bästa sättet att navigera med bil men ett bra tips i alla fall.

#5 Den var ju också riktigt användbar med dom minsta stigarna synliga,(svarta prickar utan gul bakgrund) som är som gjorda för Valp o TGB-11. Väldigt tätt mellan träden, där något större fordon omöjligt skulle kunna komma fram. :-) Väldigt roligt att köra på dessa..
Edit: Dom prickarna med gul bakgrund passar mer för SUV bilar…
Edit 2: Dessa stigar är markerade med färgklickar på träden, IAF dom jag körde på. Så man tappar inte bort sig så lätt, Lyckades ändå tappa bort mig och komma ut på någons bakgård.. :-))