Viken Drömbil vill du ha
Om ni skulle få välja vilken fordon som helt gratis vilken fordon skulle ni välja då ni får inte rösta på volvo valp.
De blir ingen bil. Det blir en Studebaker vessla. Måste jag välja en bil så får de bli en 8x8 Tatra.
#1 Häftigt .Personligen skulle jag villa ha splitter ny RANGE ROVER eller en duck gmc amfiberbil
En 60ton tung pansar vagn från 40talet hade suttit fint också
GALTEN!!!
#4 Fan de hade varit häftigt att ha en galt de slår de mesta ju

Galten med manuell växellåda. /Gusten

Antar att Galten har "hyffsat" bra framkomlighet i terrängen, dock på de filmer jag har sett så verkar det mer som om värnpliktiga utan offroadkunspaker kör den. Då de ofta kör fast och dylikt, kan ju vara terrängen men den ser inte så farlig ut på en del av de filmerna. Kan tänka mig va en 18-årig bilkåt gjorde med min stackars valp på de glada 16-talet, eller om de va flera….
//jocke
Hrm…
En Defender Tomb Ride eller annan kul specialversion "till vardags", en Sugga till små utflykter, en pvpjtgb1111 med feta sulor till tgb-träffar och en Galt till "combat"!
//donSisu
Hehe, intresant val, lever den fortfarande någon stans?
Har ett svagt minne av att någon gjorde om den till två släp!?!
//donSisu

#11 en sån skulle jag också vilja testa.
Tyvärr så existerar den bara i någons dator…

14#Träng axel som äger bilen. Axlarna är från en volvo sugga och däcken är över 20 år gamla men va i väldigt bra skick inte mycket torr spricker faktiskt

Förstår nu varför att den bilen hade inte en ren fläck på hela bilen

he he han såg trött ut va kan de va för bil han sitter jämte kan de va en niva eller ih

Ih scout har jag för mig att det såg ut som innan han åkte ut,, 
//Danne
okej

T-98
toppfart 180km/h, + väldigt skottsäker Pris: 60,000$ är ju inte så farligt för denna.
Några filmer,
Nu har jag ifs redan min drömbil…. TGB 11 men fick jag drömma fritt så blir det Galten.

Nej ja ändrade mig.
det får bli en GAZ TIGR, den är stor.
http://www.autoweb.by/news/1870
http://www.aegmaha.com/?id=1416
Men dessa kan man inte köpa civilt. Synd, såg även en film om hur de körde i skogen, men tappade länken, Som varje bil är anpassad till den terräng den kör i, TGB i svenska skogar, Geländwagon på tyska åkrar.. :-)
#25 Den såg häftig ut :-)

#23 T-98 var fruktansvärt lik gamla Lamborghinin, LM hette den va? Kan det vara att ryssarna köpt konstruktionen och "förryskat" den lite??? Ryssarna har mer än en gång köpt beprövade konstruktioner, till exempel tillverkades T-forden i anpassad version i ryssland under 30-talet och förmodligen fram till 50-talet också. Ford Sierra/Scorpio var på G att bli rysk också under början av 90-talet.
Erik, Nässjö

#27 Lite osäker på Lamborghinin, Fiat blev ju Lada, och enligt dom själva så utvecklades den motorn tills den inte gick att göra bättre, 1,6:an tror ja, men det är väll upp till en oberoende expert att avgöra. Det med T-forden och scorpio/sierra visste ja inte. Men Gaz 61 4x4 kom första bilen ut 1941, men var för dyr för massproduktion, samma år kom Gaz 64, men endast ett ex blev färdigt, slutet av 1941 kom produktionen igång igen, samtidigt som amerikanerna sände 55,000 willy´s , som var mer avancerade. 1942 kom Gaz 67b, som var "bättre" än willys, 1952 kom Gaz 69, 1972 kom 469:an "Vovven"(nu UAZ 31512-030) O.S.V. Som det ser ut nu så har GM köpt namnet Niva, så allt som förut hette Niva heter nu Lada 4x4. LADA har delats i Auto-vaz och GM-autovaz, där GM-autovaz gör chevrolet/niva och Auto-vaz gör Lada 4x4, GM försökte stoppa produktionen av Lada 4x4 men lyckades ej med detta, trogna kunder ville inte byta den mot chevrolet/niva. GM planerar nya "elaka" modeller, Auto-vaz hoppas få tillbaka namnet Niva. Gaz planerar en ny modell med "amerikansk ram" GM-autovaz tillverkar Edit: Chevy/niva på licence av Autovaz, som inte har rättigheterna att tillverka chevy/niva själva. Det var väll inte så rörigt?

Får man välja lastbilar då? I så fall någon av dessa
http://www.kamaz.net/download/video/idex2003.mpg
http://www.kamaz.net/download/video/chagin-nt.avi
http://www.kamaz.net/download/video/turkish.avi
Minstingen där har en totalvikt på 18,6 ton (16,6 offroad)
Eller en Unimog..:-)

Fan va dom kör i den första och andra filmen, hade ja kört så med valpen hade jag landat med ratten i nävarna efter hoppet sist i filmen
//jocke
Skall nog ha kört endel lastbil för man gör något sådant som i första filmen 

#29, Såg där såg det ut varje gång vi skulle gruppera haubitsen 

Dra ända in i skogen, den där åttahjulingen vill jag ha! Jag byter trettonbilen rätt av! :D
Erik, Nässjö

Lite för många hjul för min smak, föredrar lillen, som är väldigt lik en TGB-30 till storlek o mått, en meter längre (bilden) Bilden är en Kamaz 4326, som är lik Kamaz 4350 "Mustang" i filmen, Har tyvärr ingen likvärdig bild med exakta mått på Mustangen. Storingen är en Kamaz 6350 "mustang" Ural har en del "Hjulingar" dom också. Själv får jag åka med svagt framåt lut i TGB:n efter att ha missat en vägbula visuellt, men det beror nog mer på 30 år gamla bladfjädrar som jag tänkte byta till nåt styvare så snart som möjligt:-) Har fler bilder i fotoalbumet. Skulle inte vilja sitta i den där som trupptransport när det hoppar som det gör :-)

#36 Nice

tjaaa….-ingen sa ju att det var tvunget vara en terrängbil..-så jag vill ha en Dodge Viper -04
drabant

@ D110
Visst menar du väl det gamla östtyska eländet Trabant? Har för mig att jag läst att karossen delvis var i papper (?). Men jag har haft fel förrut. Men visst satt det väl en tvåtaktare i den som lät som en gräsklippare? Annars en kul kärra med en speciell historia under en speciell tid i europa. /Gusten
#40 jo så var de nog. fast de någ inte min dröm bil skoja lite men jag skulle villa ha en på gården he he
Trabanten var gord av pressad bomul de ju inte klokt va fräckt då slipper man ju rost kolla in dena fräcka länk: www.trabant.se