Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1321 ggr
Biggun
0

Måla PV:en

Hej

Påverkar målning i ej av kronan godkända färger(mattsvart) värdet på bilen. TGB 1111.

Kul med ett forum för likasinnande (läs tokar)

B1n4ry
0

Mjae, det tror jag inte direkt.

Snarare stiger nog värdet om du målar med bra färg och gör ett bra förarbete. Bilen håller ju längre då. 1111:orna är ju lite mera ovanliga och då kanske det iofs kan vara vissa köpare som gärna vill ha en orginalmålad bil. Men det är ju ändp inga större pengar det handlar om.

Personligen tycker jag att kronans bilar passar bäst i den gamla enfärgade gröna kulören. M90 är snyggt men då liknar man ju "aktiva" militärfordon lite väl mycket kanske… Dessutom är det ju mer jobb att måla M90. =)

En 1111 skulle nog se rätt brutal ut i mattsvart! *hehe*

//B1N4RY

Beau
0

Att måla bilen i en felaktig färg sänker värdet på din bil helt klart. Vem skulle vilja köpa den, om det finns en orginalmålad att välja på? Hur mycket det sänker värdet kan man ju diskutera. Låt säga att du låter bli att kladda ner bilen invändigt så skulle det väl gå att återställa till orginaskick för några tusenlappar. Jag skulle i vart fall inte köpa den. Tror att många tänker som jag.

person
0

Helt klart att Beaus inställning är den seriösa veteranbilistens tankar. Men det är klart - kanske man kan få en hundralapp mera för bilen om man målar den i metallic-orange. Det finns ju de som tycker att det är häftigt. Men det är nog synd att förstöra de få exemplar som finns kvar. Å andra sidan höjs ju värdet på våra "orginalbilar" ju fler som förstör sina.

Så kladda på bara - det gynnar ju de sanna entusiasterna

person

MRAmazon
0

Håller med om att originalfärgen är att föredra.

Fast smaken är som baken,

mvh

Lars

putte
0

Värdet e ju en sak. Men.. De e ju alltid roligare att sätta en personlig stil på sitt fordon. De e ju samma sak ändras värdet negativt om man monterar andra däck lr monterar massa utrustning som tex, elwinch, kompressor xraljus mm. Så länge man inte ändrar mer än att de går återställa bilen i orginalutförande med enkelhet. Ja då tror jag inte de påverkar marknadsvärdet negativt.

Själv har jag en 13 bil som ska få lite mera utrustning. Som tex winch av någon typ. Servo vore ju inte fel heller. Snart kommer ju höstrusket så de blir ju på med 4st xrtaljus kanske några backlampor/arbetsbelysning.

Mvh//putte

omega24v
0

En vettig lackering kostar ju några spänn. Militärens kulörer går på vissa håll att köpa för ganska vettiga pengar och sen lägger man på någon hundring eller två till för pensel och förtunning. Jag tror att seriös utsides lackering inte förstör värdet ett enda dugg, för det kostar just småpengar att återställa till M90 om man vill. Då är definitivt övrigt skick mer värdesättande. Insidan är möjligen en annan sak, för kanhända är det krångligare. Kolla den här:
http://www.c303.de/c303-forum/index.php?board=1;action=display;threadid=7330
Förutom att det ser ut som att killen har roligt, är det i min mening en helt ok färgsättning.

Erik, Nässjö