Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 2365 ggr
omega24v
2006-08-12 23:18
1

Kapell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under tiden som jag helst av allt skulle velat kravla runt på Cooperfestivalen, ägnade jag mig istället åt att göra mig ett flakskydd. Det bra om det fick ett skydd åtminstone när bilen står uppställd, eftersom jag använde mig av obehandlat virke (och målade ovansidan).

Det följde ett kapell med flaket när jag köpte det. Jag har haft mina funderingar kring att använda mig av kapellet, men mätningarna jag gjorde under tiden jag svetsade på flaket gav vid handen att det skulle bli drygt två decimeter högre än hytten. Därtill är flaket numera 25 centimeter smalare än det var på LT:n, vilket gör behovet likadant på kapellet. Min lastbil ska inte vara en lastbil i den meningen, utan en hobbybil, som går att använda till lite annat också. Då ska den förbanne mig inte vara osmidig i skogen!

Jag modifierade kapellställningen i gluggarna mellan skurarna, så att jag kunde bygga upp den på det smalare flaket. På med kapellet. Fan va bra det blev! Nu infann sig plötsligt känslan att jag faktiskt ska ha kapellet på bilen! Det verkar ju både militärt, praktiskt och skämdes inte för sig heller, med ett klart minustecken för Vägverkets kulör då förstås.

Jag vill höra vad ni säger, ska en sån här kärra ha kapell? Givetvis ska det vara i samma kulör som resten av bilen, Försvarsmaktens ljusgröna sommarkamouflage ochså småningom M90 kammomönster. Ursäkta den dåliga kvaliten på bilden, den är tagen genom ett fönster 40 meter från bilen.

Jag sammanställer mina frågor:

1. Passar bilen med kapell???
2. Vet nån vad man använder för lim till kapelltyg? Klipper i så fall två längsgående snitt och smalar 12.5 cm per sida.
3. Måla kapell ska visst gå, är det nån som vet vad man använder för färg???

T-80
2006-08-13 01:06
0

Det passar, måla det grönt eller M90 :-)

lostmygun
2006-08-13 01:44
0

Ser helt okej ut. Det vill säga, bilen passar med kapell. Den praktiska nyttan ökar helt klart med kapellet.

För bästa resultat: Finns diverse företag som svetsar kapell. Annars nåt universiallim.

Passar på färgfrågan.

I morgon är det söndag - då går vi till kapellet. (dålig ordvits från väst)

wodger
2006-08-13 04:13
0

njaaeeee…..vet inte om jag gillar det…men blir det mer praktiskt så tycker jag det e ok.

AEriksson
2006-08-13 13:32
0

Tycker inte att det ser så dumt ut…. kör på

omega24v
2006-08-14 00:40
0

Det fanns ett skäl till varför jag klämde dit kapellet igår. Regnskydd till mig medan jag arbetar med bakbromsarna. Och det var jag glad för idag. Det har tammejtusan inte varit många minuter uppehåll mellan skurarna. Jag stretade med en presenning en stund, för att hasa den över bilen och ner så jag skule ha skydd i ryggen också, men givetvis överraskades jag just då av en STÖRTSKUR, så jag vart förbannad och struntade i pressen. Tack och lov har det mestadels varit vindstilla och i övrigt blåst åt ett annat håll, så ryggskyddet behövdes inte.

omega24v
2006-08-14 00:42
0

Nu tycker jag faktiskt det ser lite smådumt ut, mellanrummet hytt-flak. Det ser ut som en kranbil som blivit av med kranen. Men jag undrar om det skulle kunna bli vettigt med ett skåp däremellan istället. Med låsbara luckor.

T-80
2006-08-14 02:09
0

Är det inte en bra plats att ha reservhjulet på? annars som på bilden kanske skulle se bra ut..