Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettmaterial-delar
Läst 1426 ggr
Roysan
0

Däck o fälgar.

Jag skall till Kristinehamn på Lördag o se auktioen.

det finns två pallar med "Jeepdäck" som de kallas.

Man skriver inte till vilken bil. Frågan som jag vill ställa är då:

Är det samma fälgar o eller däckdim,ensioner på storValpens hjul som till lillValpen?

Dvs kan man använda fälg o däck eller bara däcekn till en TGB11 elelr 13 till en vanlig Valp 9033á ??

Dimensionerna till Valpen är ju 16 x 8.9  kan man då använda 16 x 9 till lill valpen??? Har för mig att det ev kan vara 16 x 9 till storValpen.

Pizza_DUDE
0

Om däcken passar till C300 serien, och det är Trelleborg cross country, så får du gärna köpa ett par till mig.. :)

grym
0

förhoppningsvis ska jag dit med, kanske syns vi

inte samma fälgar och tyvärr flera lager cord på storvalpsdäcken om jag inte minns helt fel, rätta mig om så är

egil
0

Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

Roysan
0

Ja du Pizza_DUDE visst köper jag ett par åt dig då.

ge mig bara ditt kortnummer så fixar vi det. Sen får vi se om jag får plats emd dem i bilen, en S70….. det skulle vara 6 st i så fall, det blir nog trångt i den bilen…

Skämt åsido så tror jag inte det är så lyckat at köpa till varandra i det här fallet. men se på http://www.tovek.se/kommande.asp   så kanske du har en auktion på eget håll framöver.

Du grym, det bör väl inte vara nån nackdel om det är felr lager cord? de blir strkare då, men kanske mer högljudda…

Vi får se hur det ser ut.

Jag kör inte valp dit så det är svårt att veta vem som är vem.

jag kollade vad som gäller vid auktionen:

Kort betalning är OK

Det är även OK att hämta köpta grejer unde rkommande vecka, dvs man måste inte lasta o köra hem sakerna samma dag. Dock har amn eget ansvar för köpta saker.

Jag har en känsla att det är svårt att uppbringa en hyrkärra i Krsitnehamn på Lördag….

grym
0

tyngre däck och svårare att släppa ut luft så man får bra markkontakt är vad jag förstått är det värsta med flera lager på däcken, har inte provat själv, har inte bestämt mig än om jag ska dit och titta, förhoppningsvis så ska jag dit, är du där och har tråkigt så skicka ett sms eller slå en pling, 070 54 444 49

volvo_viking
0

Hur blev det? Var det Jeep J-20 däck kanske?
//Janne

Beau
0

Jag var där. 1007 utrop. Dom gröna bilarna hade utrop 539- 658 alltså mer än hundra stycken. Tempot var högt, mer än två bilar per minut auktionerades bort. Däcken var Valpdäck (dvs. Good Year 8,9 x 16 med pilmönster) passar både Valp och Volvo 303. Första utrop var 751 4 däck på fälg (halvbra - halvdåliga) utrop 907 var 4 st fina Good Year däck på fina däck men fälgar till C303. Själv gick jag strax efter auktionen på gröna bilar var över. Gissar att dom gick billigt eftersom man inte orkade med att vara där hela dagen.

petgus
0

Dom gick för 5200 resp 5900 + moms vill jag minnas

Beau
0

Det tycker jag var dyrt. Bytte 10 st däck för drygt ett år sedan på mina bilar, och betalade mindre.

Roysan
0

Ja visst var det dyrt.

Den ena pallen var i klass med de du fick ge bort, Beau.

Dvs inte värda särkilt mycket. Den andra pallen hade jag kunnat tänka mig, men för halva det priset.

Well, skall väl börja jaga nya däck nästa Vår tänkte jag.

Vad tror ni om dessa: http://web.telia.com/~u38008870/index.htm

En bit ner på sidan.    "Nya Valpdäck" 9.00 x 16 8 lagers",  Kanske att ta i med 8 lagers för 1350:- styck.