Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 535 ggr
klejb
0

Pedaler högt upp?

Tycker padalerna i min tgb11 sitter alldeles för högt upp. Gasen är ok men när man skall koppla och bromsa måste man luta benen en aning utåt för att inte knäna skall ta i ratten. Lite bökigt och känns olustigt vid en ev. panikbromsning.

Är detta normalt? Hade inte förmånen att få köra elvan i lumpen.

Om inte, är det lätt att justera? 

Annars är det väl bara å vänja sig! :)

omega24v
0

Med min benlängd är allt på hjul för litet och för trångt, men det du skriver passar i alla fall väldigt bra in på min känsla för TGB:n. Hade samma upplevelse i lumpen, så det är knappast knas med min egen bil. Vet inte om nån justering är möjlig. Själv har jag en liten kloss för höger häl, ett bra botmedel mot kramp i benet…

Erik, Nässjö

klejb
0

Det där med klossen låter bra. Kör man längre sträckor är det jobbigt att hålla upp foten.

omega24v
0

Glömde skriva: Det var lite spännande när jag hasade nerför en BRANT och inte längre kände klossen under hälen… Inge bra om den kanar in under bromspedalen, nåt jag måste åtgärda på den "uppfinningen" för att den ska kännas tillfredsställande.

Erik, Nässjö

T-80
0

Kör jag längre sträckor använder jag handgasen, funkar bra, hjälp gasar med foten om det skulle ble en brant uppförsbacke bara..

AEriksson
0

Det är inte så mycket att göra med det. På en av mina valpar bygde jag om stolen så att den kom högre upp, men tror inte jag orkar göra det på 11:a bilen.

Men det är klart att man inte är någon "speedy gonzalas" när man skall panikbromsa… he he he

Mvh Andreas

klejb
0

ok tack ska ni ha! Nu vet jag i allafall att det inte är nått konstigt med just min bil :)