Cooperfestivalen
Då är det snart dags för körning i mina trakter. Cooperfestivalen håller på i tre dagar och börjar den 11 Augusti. Jag undrar bara om några härifrån ska dit och köra?? Det hade vart trevligt!!
//jocke

Shit !
Hur lyckades ni med det ? Den kom på hjulen ?
Mvh Andreas

Hur vi lyckades? Jo vi var på väg ner för backen i bakgrunden, det va högt gräs så man såg inte marken. Då dök det upp en stubbe som jag körde över och gled ner i diket. Jag styrde ner i det istället för att försöka köra upp, annars hade vi vält och jag skämtar inte när jag säger att jag nog skulle klarat att välta valpen själv. Det ser inte ut att luta så mycket men kollar man på fotsteget under sidodörren så tar det nästan i ramen……
Till sist så var det en liten bäck i diket så främre kofångaren låg i den och vänster bakdäck va i luften. Men när polaren hade kopplat på sin terrano så gick det som smort, inga problem alls att komma upp…
//jocke

#3 Bra att det bra…. jag lyckades med något liknande med en Valp jag köpte för mååånga år sedan. Första turen ut i skogen som var efter 2 timmar av köpet kunde slutat i katastrof.
Tog mig turen ut på familjens mark i Långenäs och hade lite för stor tro på mina kunnskaper och förmågan till Valpen, höger sidan av bilen gled utanför spåret i den blöta leran och ner i en liten ravin, som tur stoppade den att glida….. men vi satt med en sådan lutning att ingen utan vidare kunde flytta sig ur bilen, först måste alla från höger sidan krypa över till vänster, så att vi som satt på den sidan kunde komma ut, men när vi försökte få resten ur bilen så höll den på att tippa…. så två fick sitta kvar i bilen medan vi andra sprang efter talja och rep.
Många timmar senare så var bilen säkert i spåret igen…. men det var ganska skrämmande…
Mvh Andreas Eriksson

Det brukar bli så ibland, olyckor inträffar allt som oftast när man inte är beredd på dem. Visst jag har inte kört offroad så jättelänge men jag börjar fatta vinkeln.
Men då var det ju dags för grillning och jag tänkte inte alls "Va koncentrerad, du kör ju offroad nu" Utan bara "Vafan, här kan vi köra ner" och det är då som olyckor inträffar, enligt mig.
Bifogar även en bild på lite snällare körning på körområdet här i Borås……
Ahhh fin sommar bild, skönt att vi har ett par månader kvar med värme. Blev riktigt sugen på en tur ut i terränglådan.

Ska regbes den tionde, sen SKA (jag skriver inte OM den här gången… :) ) jag åka på Cooperfestivalen jag med.
@ Jockum: Var du med de övriga boråsarna i Karlstad? Det är möjligt att vi diskuterat den saken förut, men jag skyller på åldersbetingad senilitet… :) Du påminner om nån av herrarna som surrade kring Bäcks 1314 som stod bredvid min där. Det verkar vara en stadig trave med C300-folk i dina krokar.
Erik, Nässjö

Nej Erik ja va inte i Karlstad, men ja skulle velat….Jo de finns en trave här i trakterna som är inne på de militära fordonen, mig inkluderat. Ska nog också försöka köpa en 11-bil så småningom och kanske försöka bygga en "cab"-version av den, men vi får se.
Gött att en del härifrån ska komma också, ska hålla utkik efter en 3-axlad pickup så man får se den i verkligheten
//jocke
Jag kommer ut men antagligen utan bil.
Har precis plockar ner tanken för att kunna svetsa den sista rosten i höger bak-hörne. Tanklocket satt i vägen och då fick tanken skruvas bort av säkerhetsskäl…
Jag har ju inget eget garage utan svetsar i källaren på jobbet så bilen kan inte stå still i de dagar som arbetet tar. Så jag kopplade in en utombordsmotor-tank/dunk så att jag kan flytta bilen… Verkar funka bra!
Till renajsträffen skall bilen vara rostfri iaf! (eller iaf utan hål…)
//B1N4RY

*fula svordomar* *osar vidbränt* *ryker ur öronen* *tramp tramp tramp* Det blir inget Cooper för mig. Skulle registreringsbesiktigat i morgon. Det öser ner här och jag kan inte hålla på. Det är klart mer att göra än bara nån timme, så jag orkar helt enkelt inte blöta ner mig och skaffa en förkylning för den förbannade bilens skull.
Erik, Nässjö

Ojojoj……..stackare!
Men du tar väl tillbaka det du sa om bilen va?

#13 Du är välkomen utan bil

#14 *s* Så klart jag tar tillbaka. Stöddigare kärra finns ju inte. Och när jag inte tålde regnet själv, så stod den hårdingen kvar å flinade åt veklingen som gick in…
#15 Defender: Har du lust att skicka ditt telefonnummer till mig? Jag skulle gärna åka med en stund i morgon eller på lördag om det var det du menade. Jag måste dock vara hemma till åtta, det har mamma sagt. :) Närå, men jag har lovat bort mig på lördag kväll nu när jag ändå inte skulle åka.
Mvh Erik, Nässjö
Okej Erik. jag själv ska inte köra på träffen jag hade oturen att jag fick hjälpa till på träffen så är de när man är medlem i en klubb SUCK mvh. Defender

#17 OK, så är det som sagt att vara ideellt engagerad. Jag får nog hålla mig till att skruva färdigt med skrället, så jag kan få köra med den nån gång.
Hoppas ni får kul, alla ni som ska dit!
Mvh Erik, Nässjö
TACK OMEGA 3 ELLER 24V

Jo då ja kommer me min 13 bil. Har fixat me bromsarna sen ja va på Häggumaträffen. De sliter en hel del på att hålla på å bada bilen i den jytjan. Men va kul de e. Sen så dök de upp ett problem som diskuterats förut. Flödande förgasare. Så de blejv till att plocka dän bakersta förgasaren å städa. Sen blev de ett filter xtra /förgasare. Hoppas de ska fungera. Vi synes på Lördag.
Mvh//putte

Jaha. då bär det av till träffen snart. Slutade meka strax efter 12 idår kväll, varför blir det alltid sistaminuten mekk?. Jag bytte styrväxel och jag kan säga att sakerna satt fast. Men kvällen var inte slut för det, efter mekandet tänkte jag att en dush inte skulle sitta fel, men ack vad fel jag hade.
När jag hade spolat ett par minuter kunde jag konstatera att det inte fanns något varmvatten, pumpen hade stannat. Så då blev det rensa filter och prova med att starta upp den, men ack vad den inte gjorde det. Så nu sitter man här efter en heldags mekande, UTAN att ha dushat, så de får bli en sväng till syrran innan träffen och vaska av sig den grövsta skiten.
Ha en bra dag, det ska jag ha!!!
//jocke
Tack för trevlig åkturen jockum. mvh fredrik

Ingen fara på mitt tak, det var bara trevligt att träffa någon härifrån. Och jag får säga att jag hoppas att det blir fler gånger man träffar folk härifrån..
//jocke
Någon som hade med kamera ?
Mvh Andreas
Jag tog massor med bilder. Skall försöka hinna med att lägga ut dom i kväll!
Dock var jag där utan bil… Nu är den *nästan* klar iaf…
//B1N4RY
#26 Kanon :-)
Okej, jag sållade lite bland bilderna och slängde ihop ett album.
Jag kan inte att skvatt om fotografering utan har bara en dyr kamera så bilderna är kanske inte väldsbäst i alla lägen…
http://www.detkon.se/Cooper06/
Albumet kommer att ligga kvar en begränsad tid tills utrymmet behövs på servern…
//B1N4RY
Jäkligt trevliga bilder… det var en bra maxad 903 på de första bilderna.
Tack för att du delar med dig.
Mvh Andreas
he he du har lyckat att få med oss 

Hehe! Jag fick uppfattningen redan på auktionen i Karlstad att killen som köpte bilen bredvid min inte var skraj för att köra. Bilderna 2765, 2728, 2754, 2760 och 2762 talar sitt tydliga språk…
Skoj att det fastnade så mycket C300 på bilderna och själv njuter jag av sexigheten… öhhh, jag menar sexhjulingen.
Erik, Nässjö
Edit: Jag har nog blandat ihop Boråsarna lite.

Inlägget raderat, skyller på för sen timme vid författandet. 
Erik, Nässjö
#31 Ingen fegis det nej
Personlinge tillhör jag de som är lite mer försiktig… men så har jag som regle kört ensamm och utan vinch.
Mvh Andreas