Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1028 ggr
Gadden
0

Tank till valp 903 68

Har fått tag i en Vaslp 68 som jag skall renovera. Tanken är tyvärr rosthål i överdelen. Någon som har en? Eller tipps om hur man lagar.

Thomas_Jansson
0

Att tankem är upprostad på översidan är naturligt då den ju är konstruerad så att all smuts lägger sig där uppe. Addera lite vägsalt och rosten kommer som ett brev på posten.

Tvätta ur tanken ordentligt och svetsa på en ny plåt - det är ju en mycket enkel sak att svets i en valptank då den ju är nästan "fyr-kantig".

Frågan är ju om det inte är lika bra att göra en ny - som rymmer 70 - 80 liter när du ändå är i farten?

AEriksson
0

Måste nog göra något liknande med den tanken jag har på 11:a bilen, ser inte snygg ut nu. Kanske man skulle svetsa en egen… får blir när jag finner tiden Fundersam

Chrilled
0

Tänk på att det räcker inte med att bara rengöra tankarna om ni skall svetsa dom, fyll med vatten också!!

AEriksson
0

#3 Så sant så… he he he he

Gadden
0

Tack för förslagen, har rengjort och påbörjat att sy på en ny topp. När jag plockade bort tanken så låg det säkert ett par nävar jord ovan på tanken. Inte konstigt att den rostade.